Yonatan Sindel/Flash90

למרות ההסכם הקואליציוני: ועדת החוץ והביטחון תדון בהיערכות להחלת הריבונות

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לא מתכוונת להמתין ל-1 ביולי עם דיוני החלת הריבונות. יו"ר הוועדה ח"כ צביקה האוזר יקיים כבר בחודש יוני דיוני היערכות בוועדות המשנה של הוועדה לקראת מהלך החלת הריבונות ביהודה ושומרון.

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת מתכוונת לקיים דיוני היערכות לקראת מהלך החלת הריבונות ביהודה ושומרון בימים הקרובים, ולא להמתין לתאריך הרשמי שבו ניתן להתחיל בהליך ב-1 ביולי – כך דווח ב'כאן חדשו'. חברי כנסת מספרים שיו"ר הוועדה, ח"כ צביקה האוזר, הבהיר בשיחות סגורות שבכוונתו לקיים דיונים בזמן הקרוב, בעיקר בוועדות המשנה של הוועדה, שיעסקו במוכנות של הגורמים השונים לקראת מהלך בסדר גודל שכזה.

על פי הדיווח של זאב קם, יתקיימו בנוסף דיונים שיעסקו בהשלכות השונות שיש להחלת הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון בהיבטים השונים. בהסכם הקואליציוני אמנם כתוב שלא ניתן לעסוק בהחלת הריבונית שמופיעה גם בתוכנית טראמפ, לפני תחילת יולי, אך הכנסת לא כפופה להסכם הזה והיא עצמאית לדון בנושא בכל רגע שהיא רוצה.

האוזר אמר אתמול לאחר פסיקת כי "הערב ברור יותר מתמיד – ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון ויפה שעה אחת קודם. על הממשלה לעשות צעדים מעשיים בבניה ובחיזוק ההתיישבות ולממש הזדמנות היסטורית להחיל ריבונות. יחד עם זאת, יש לכבד את החלטות בית המשפט גם ברגעים קשים כשהחלטות אלה אינן מתיישבות עם רצוננו".

"עלינו לזכור, עתיד ההתיישבות לא יקבע באולם בית המשפט אלא על ידי החלטות ומעשי ממשלת ישראל. מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון הוא מהמפעלים החשובים והמשמעותיים ביותר שהקימה התנועה הציונית. המתיישבים הם חלוצים שנשלחו בשם מדינת ישראל ליישב ירכתי ארץ בתנאי חיים מורכבים על בסיס ערכי ההתיישבות ותוך כיבוד החוק ועקרונות היסוד של מדינת ישראל", דברי האוזר.

חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ גדעון סער מהליכוד אמר הבוקר בראיון ל'רדיו 103' כי "אני לא תומך בתוכנית של טראמפ כי היא כוללת מרכיבים שאני לא יכול לתמוך בהם. אני תומך בהחלת החוק הישראלי על מקסימום שטח שניתן כרגע, משום שכרגע אני רואה הזדמנות לעשות את זה. רוב ההחלטות המדיניות, האסטרטגיות וגם הביטחוניות, נפלו ביוזמה של הדרג המדיני, ודווקא לא על פי דעת הדרג הצבאי. הדרג הצבאי התנגד גם להפצצת הכור בעיראק, לנסיגה מלבנון וכמעט כל מהלך אסטרטגי הוא לא היה שותף, לא באוסלו מצד אחד, ולא שאלו האם ללכת למהלך של נסיגה בשלום ממצרים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו