צילומים: פלאש 90

גנץ בעקבות מתקפה של נתניהו על רביב דרוקר: "תפקידם של עיתונאים לבקר"

ראש הממשלה הגיב לתחקיר נגדו ואמר כי "בעולם מתוקן דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ושיבוש הליכי משפט". ראש הממשלה החליפי הגיב: "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו". שר החוץ: "אמירה מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית"

בליכוד החריפו אתמול (רביעי) את המתקפה נגד פרשן חדשות 13 רביב דרוקר, לאחר שידור תוכנית "המקור" בה נחשפו פרטים נוספים בתיק 4000. בסרטון שפורסם בטוויטר של המפלגה נכתב: "פייק 13 מצנזרים את האמת. רביב דרוקר ממשיך לבצע משפט שדה פלילי נגד ראש הממשלה. בעולם מתוקן דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ושיבוש הליכי משפט".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר היום (חמישי) בתגובה כי "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים. כך היה, כך זה עכשיו וכך זה ימשך". שר התקשורת יועז הנדל מכחול לבן אמר כי "גם הבוקר מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכל כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת". שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי "תפקידה של העיתונות לבקר את נבחרי הציבור, לחשוף ולדווח. האמירה כי עיתונאי צריך לשבת בכלא בעקבות פרסומיו מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

נתניהו כתב אתמול בפייסבוק בתגובה לתחקיר כי "בשל מדיניות סתימת הפיות של חדשות 13, במסגרתה הערוץ לא פונה לקבלת תגובות מהליכוד ומסרב לשדר אותן, שלח הליכוד את תגובתו בסרטון שהוצג בסלולר וברשתות החברתיות כשהוא מטרגט את הגולשים שצפו בתוכנית ״המקור״".

בסרטון נאמר כי "רביב דרוקר ממשיך גם הערב לבצע משפט שדה פלילי נגד ראש הממשלה נתניהו, תוך שהוא משבש הליכי משפט ומאיים על עדי מדינה במטרה להטות את דעת השופטים. העובדה שהגורמים המוסמכים לא עוצרים את דרוקר ונותנים לו להשתולל בהדלפות ובסחיטה באיומים נגד עדים, רק מחזקת את התחושה שבכל מה שקשור לנתניהו המשחק מכור. בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ועל שיבוש הליכי משפט, אבל כשהמטרה של התקשורת היא להפיל את מנהיג הימין נתניהו בכל מחיר – נראה שהכל מותר".

מועד עובדי חדשות 13 נמסר כי "ועד עובדי חדשות 13מזועזע מקריאתה של מפלגת הליכוד, כפי ששותפה בחשבון הפייסבוק של רה״מ נתניהו, להכניס לכלא את אחד מעיתונאיה הבכירים של החברה, רביב דרוקר, בעקבות שידור כתבת תחקיר אמש בתכניתו המקור".

"הדרישה לעצור עיתונאים היא חציית קו אדום נוסף בהסתה המשתוללת נגד התקשורת, ומזכירה משטרים אפלים שבהם כתבים מושלכים לכלא בשל ביצוע מלאכתם המקצועית. אנו מחזקים את רביב, את מערכת ״המקור״ ואת כל עיתונאי חדשות 13 המשדרים תחקירים רבי השפעה על דמויות רבות, מכל צידי המפה הפוליטית. כן ירבו", לשון התגובה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "באיזה משטרים ראש ממשלה מאיים לשלוח עיתונאים לכלא? בואו נעשה סדר, תפקידו של רביב דרוקר לתקוף את השלטון, תפקידו של השלטון להגן על רביב דרוקר בזמן שהוא עושה את עבודתו". ח״כ עפר שלחמ יש עתיד תל״ם: "שותפי בעבר וחברי לתמיד רביב דרוקר, עיתונאי משכמו ומעלה, לא צריך הגנה או המלצה ממני. הבעיה היא לא שלומו של רביב, אלא המציאות המטורפת שבה ראש ממשלה קורא בגלוי לפגוע בעיתונאים. וראש הממשלה החליפי לא ינוקה בכוח גמגומי הטוויטר שלו: בנית לביבי ממשלה, גם אתה שותף וגם אתה אחראי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו