צילום: ביטחון שדה

הצתה מכוונת, לא מבלונים: 11 שריפות פרצו במהלך השבת במועצת אשכול

כוחות כיבוי הצליחו להשתלט על האש - ובתום בדיקה של כוחות הכיבוי התברר כי מדובר בהצתות במוקדים שונים - אך לא בהפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה. אתמול הפריחו פעילים פלסטינים של יחידות בלוני התבערה צרורות בלונים מגבול רצועת עזה לכיוון ישראל

11 שריפות פרצו היום (שבת) בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול באזור קיבוץ בארי. שריפה אחת פרצה בשדה חיטה ומוקד שני סמוך ליער בארי. האש כובתה. שריפות קטנות נוספות פרצו באזור מבטחים וסמוך לקיבוץ נירים.

כלל הדלקות פרצו סביב אותה השעה, וכוחות כיבוי הצליחו להשיג שליטה על האש בכלל המוקדים. לא ידוע על נפגעים. תחילה נבחן החשד כי האש התלקחה בעקבות בלוני תבערה שהופרחו מכיוון רצועת עזה, אך מכבאות והצלה נמסר כי חשד זה הופרך. במהלך חקירת השריפות נמצאו סימנים ברורים להצתה מכוונת משטח ישראל.

אתמול הפריחו פעילים פלסטינים של יחידות בלוני התבערה צרורות בלונים מגבול רצועת עזה לכיוון ישראל. ההפרחות בוצעו מאזור מחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, ולדבריהם מדובר בבלוני נפץ ותבערה. עם זאת, גורמים ביטחוניים מסרו מצידם כי לא זוהו בלונים שחצו מגבול עזה לשטח ישראל.

מקור פלסטיני דיווח היום כי חמאס מתכוון לחדש את פעילות יחידות הגדר בשבועיים הקרובים. על פי הדיווח, חמאס מאיים כי אם לא ייכנס הכסף הקטרי לעזה וישראל לא תעמוד במחויבויותיה כלפי רצועת עזה, תתחדש פעילות יחידות ההטרדה הליליות כבר ביום שישי הבא. עוד נמסר כי אם שני תנאים אלה לא יתקיימו, אז ביום שישי בעוד שבועיים תתחדש גם פעילות יחידות פריצת הגדר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו