Marc Israel Sellem/POOL

עוד אושר בממשלה: מינוי מנכ"לי משרדי האוצר, הגנת הסביב והתקשורת

הבוקר אושרו בממשלה: מינויה של קרן טרנר אייל למנכ"לית משרד האוצר, מינויו של דוד יהלומי לתפקיד מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, מינויה לירן אבישר בן חורין לתפקיד מנכ"לית משרד התקשורת. הרשות לניצולי השואה עברה למשרד לשוויון חברתי וגמלאים

הממשלה אישרה היום (ראשון), את מינויה של קרן טרנר אייל למנכ"לית משרד האוצר. טרנר אייל בת ה-41, שכיהנה עד לחודש מאי האחרון כמנכ"לית משרד התחבורה, מחזיקה בתואר ראשון בהצטיינות בכלכלה ומנהל עסקים ובתואר שני במנהל עסקים, התמחות במימון וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית. בעבר כיהנה טרנר אייל כרכזת בכירה באגף תקציבים, דירקטורית ברכבת ישראל ובדואר ישראל ומילאה מספר תפקידים בכירים במשרד התחבורה עד למינויה למנכ"לית המשרד ביולי 2016.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, אמר כי "קרן טרנר אייל מגיעה למשרד האוצר בעיצומה של אחת התקופות המאתגרות ביותר לכלכלת ישראל. בכהונתה כמנכ"לית משרד התחבורה ניהלה את המשרד בצורה הטובה ביותר ובהצלחה יתרה. אני בטוח כי ניסיונה העשיר ויכולותיה המקצועיות יסייעו בידה בהובלת התהליכים הכלכליים השונים לחיזוק כלכלת ישראל והצעדתה קדימה".

בתוך כך, ממשלת ישראל אישרה את מינויו של מר דוד יהלומי לתפקיד מנכ״ל המשרד להגנת הסביב. יהלומי הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי הרצליה ובעל ניסיון עשיר ומגוון בתפקידי ניהול בכירים במגזר הציבורי והעסקי. למר יהלומי יש ניסיון ייחודי בבניית וביישום תוכניות אסטרטגיות ארוכות טווח, הדרוש לאתגרים הגדולים והמורכבים שאיתם על המשרד להתמודד.

עוד אושר בממשלה מינויה הגב' לירן אבישר בן חורין לתפקיד מנכ"לית משרד התקשורת. הגב' אבישר בן חורין שימשה בתפקידי ניהול ובתפקידי מטה בכירים במשרד ראש הממשלה, בשירות הציבורי ובליבתם הובלת וליווי של רפורמות מאקרו ונושאים כלכליים. עד לאחרונה שימשה כמנכ"לית חברת מסע, המשותפת לממשלה ולסוכנות היהודית.

בין יתר תפקידיה שימשה הגב' אבישר בן חורין כראש מטה מנכ"ל רה"מ. בתפקידה זה הובילה את עבודת המטה של המטה הכלכלי-חברתי של ראש הממשלה ובכלל זאת רפורמות כלכליות ושינויים מבניים בענפים שונים, לרבות שוק התקשורת; בנוסף, שימשה בעבר כיועצת משפטית ליועמ"ש מני מזוז בנושאים כלכלים-פיסקלים.

אבישר, בת 43 ילידת מגדל העמק, היא בעלת תואר במשפטים ובניהול מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת NYU וקורס מנהלים באוניברסיטת הרווארד במסגרת תוכנית מעוז.

השר הנדל מסר כי "הגב' אבישר בן חורין היא בחירה טבעית למשרד שעומד בפני רפורמות חשובות ופרישת תשתית מתקדמת כדי להצעיד את מדינת ישראל קדימה. הבחירה בלירן איננה קשורה להיותה אישה אלא בזכות כישוריה, אך אני בהחלט אשמח לראות מנכ"לית למשרד התקשורת בפעם הראשונה בתולדות ישראל".

בנוסף, ממשלת ישראל החליטה על העברת הרשות לניצולי השואה למשרד לשוויון חברתי וגמלאים בראשות השרה מירב כהן. מטרת המעבר היא לרכז את כלל השירותים הניתנים לאוכלוסיה המבוגרת בישראל תחת משרד אחד, שמתמחה במתן שירותים לאזרחים הוותיקים. הרשות תעבור יחד עם כל יחידותיה, לבקשתה של השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן.

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן, אמר כי "הטיפול בניצולי השואה היא אחת מהמשימות החשובות ביותר המוטלות עלינו. עלינו לעשות הכל על מנת שהם יזדקנו בכבוד במדינת ישראל. בכוונתי לייצר סינרגיה בין פעילות הרשות לניצולי שואה לבין היחידות במשרד לשוויון חברתי וגמלאים המעניקות שירותים מגוונים לאוכלוסיה המבוגרת, וזאת במטרה לשפר את השירותים הניתנים לניצולי השואה".

הממשלה אישרה את המינוי של ליצמן: יאיר פינס – מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון

הממשלה אישרה את מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו