"הענף בקריסה": אוטובוסים פרטיים חסמו את איילון במחאה נגד הממשלה

נהגי ההסעות הפרטיות הפגינו באזור מחלף השלום בת"א נגד אי טיפול משרד התחבורה בנזקים שנגרמו להם במשבר בקורונה. לטענתם הם ספגו הפסדים עקב הפסקת פעילות מקורות ההכנסה העיקריים עליהם התבססו: "מירי רגב, אל תפני לנו את הגב", קראו

נהגי אוטובוס פרטיים חסמו הבוקר (רביעי) את אזור מחלף השלום בנתיבי איילון לכיוון דרום במחאה על התעלמות הממשלה, לדבריהם, מקריסת ענף ההסעות הפרטיות בשל משבר הקורונה. הנהגים צפרו במשך דקות ארוכות ועל האוטובוסים הודבקו שלטי ענק עם הכיתוב: "ענף בקריסה, תעשייה בגסיסה. מירי רגב, אל תפני לנו את הגב". זמן קצר מכן נפתח הכביש לתנועה – אך עדיין מורגשים עומסי תנועה במקום. בכוונת המוחים להגיע כעת לאזור קריית הממשלה.

חברות ההסעה הפרטיות ספגו נזקים כבדים כבר עם פרוץ מגיפת הקורונה, כשענפים רבים בהם היא פעלה כמו תיירות, תעשיה, חינוך ועוד, הפסיקו את עבודתם, כשעד כה רובם טרם חזרו לפעילות מלאה, מה שמביא חברות רבות בענף לקריסה מוחלטת. הענף מסיע מדי יום (בשגרה) 1.2 מליון ישראלים ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. החברות מחזיקות 22 אלף כלי רכב ועובדים בהן כ-30 אלף מועסקים, אשר רובם המוחלט תחת חזר לפעילות.

בארגון חברות ההסעה בישראל מסבירים כי "למרות היותן חברות תחבורה, חברות ההסעות הפרטיות לא נמצאות תחת משרד התחבורה, מה שמאפשר למשרדי הממשלה להעביר את דרישותיהם מאחד לשני ולא לתת להם כל מענה אמיתי. כעת יצא הארגון בקמפיין רחב הקורא לשרת התחבורה מירי רגב להכניס את הענף תחת משרדה ולמנוע את קריסתו".

הכעס של חברות ההסעות הפרטיות נובע בין היתר בשל העובדה כי למרות העומסים הקשים בתחבורה הציבורית, הנובעת ממגבלות משרד הבריאות, הפסקת פעילות הרכבת והעבודות באיילון, נמנעת מדינת ישראל להשתמש בשירותיהן במטרה להקל על העומסים, ובכך גם לסייע להן כלכלית ולאפשר להם להתפרנס.

יו"ר הארגון ניסים סרוסי אמר הבוקר: "עשרות אלפי נהגים יושבים בבתים כואבים, מתוסכלים וחוששים מהעתיד לבוא עליהם בשל חוסר היכולת להתפרנס. מהרגע הראשון ישבנו בשקט, עזרנו בכל פעם שביקשו מאיתנו, גם במחירי הפסד, הכל מתוך אמונה שיגיע הרגע ומשרדי הממשלה יתפנו לסייע לנו, אך לצערנו זה לא קרה. ציבור הנהגים ובעלי חברות ההסעה קורסים, וככל שעוברים הימים מצבם נהיה קשה יותר ויותר, הפתרון נמצא אצל השרה מירי רגב, אני פונה אליה ומבקש- תצילי אותנו, אל תפני לנו את הגב, ואל תאפשרי לאנשים להמשיך ולאבד את פרנסתם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו