Flash90

סקר: כניסת הרמטכ"ל אייזנקוט ליש עתיד לא משנה את המפה הפוליטית

סקר: גנץ ממשיך להתרסק ומקבל 10 מנדטים בלבד • מפלגת העצמאים תקבל 4 מנדטים • כניסתו של הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט לרשימת יש עתיד לא משנה את המפה הפוליטית • וגם: רק 27% מהציבור תומך בהמשך ההתקדמות להחלת הריבונות

על רקע המשבר הקואליציוני: מסקר שערך מכון 'סמית' ומתפרסם הבוקר (רביעי) ב'ג'רוזלם פוסט' עולה כי גוש הימין ממשיך להתחזק וזוכה ל-65 מנדטים. ע"פ הסקר מפלגה של העצמאים תזכה ל-4 מנדטים בלבד.

התוצאות המלאות: הליכוד בראשות ראש הממשלה נתניהו ממשיכים להוביל עם 41 מנדטים, המפלגה השניה הרשימה המשותפת עם 16 מנדטים, יש עתיד – תל"ם ממשיכים להתחזק וזוכים ל-15 מנדטים, כחול לבן של בני גנץ וגבי אשכנזי מתרסקים ומקבלים 10 מנדטים בלבד, ש"ס שומרת על כוחה עם 9 מנדטים, ימינה מתחזקת ל-8 מנדטים, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 7, ומר"צ סוגרת את הרשימה עם 6 מנדטים.

הסקר גם בדק מספר שאלות היפותטיות, כמו מה היה קורה אם הרמטכ"ל שלעבר גדי איזנקוט היה מצטרף ליש עתיד כמספר 2 של יאיר לפיד, אם נדל היה מצטרף לימינה ואם הייתה כמה מפלגה המייצגת את ה"שולמנים" – בעלי העסקים הקטנים. על פי הסקר, איזנקוט והנדל לא היו משפיעים על המצביעים ואילו השולמנים היו נכנסים לכנסת בקושי עם 4 מנדטים, שהיו מגיעים מהליכוד, יש עתיד, ימינה וישראל ביתנו.

בנוגע לשאלת החלת הריבונות, 27% אמרו שישראל צריכה להתקדם עם המהלך למרות היעדר התמיכה ממדינות ערב, 23% הביעו התנגדות למהלך בכל מקרה, 21% טענו שיש לדחות את החלת הריבונות ו-29% אמרו שאין לה דעה. בין מצביעי הליכוד, 39% תמכו בסיפוח מיידי, אבל בין מצביעי כחול לבן, רק 11% תמכו בכך.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מפתיע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו