פגישת נשיא הרש"פ, אבו מאזן ושר החוץ הירדני איימן א-ספד ברמאללה. צילומסך פייסבוק

דיווח: ירדן ביקשה מהרשות הפלסטינית לא לנקוט בצעדים שאין מהם חזרה

לקראת החלת הריבונות: העיתון א-שרק אל-אווסט מדווח כי שר החוץ הירדני ביקש אתמול במהלך פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית להמתין לפני שתנקוט צעדים שאין מהם חזרה. שר החוץ המצרי שהיה אמור להגיע לפגישה ביטל את השתתפותו ברגע האחרון

לקראת החלת הריבונות: העיתון א-שרק אל-אווסט דיווח הבוקר (שישי) כי ירדן הבהירה לרשות הפלסטינית שהיא תומכת בעמדתה נגד הסיפוח המתוכנן, אך ביקשה ממנה להמתין לפני שתנקוט צעדים שאין מהם חזרה. בעמאן הבהירו כי הם מבקשים עוד זמן כדי להפעיל מאמצים דיפלומטיים כדי למנוע סיפוח ולחדש את התהליך המדיני.

בתוך כך דיווח הבוקר ערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי אתמול נפגש שר החוץ הירדני א-ספדי עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בפגישתם אמר א-ספדי כי מלך ירדן העביר מסר לארצות הברית ולישראל ולפיו ירדן לא תוכל להמשיך ולקיים את הסכם השלום עם ישראל אם זו תספח את הגדה.

א-ספדי אמר כי מדינתו מתנגדת לסיפוח ותעמוד לצד הפלסטינים. בנוסף הוא הזהיר בשם המלך עבדאללה כי "הסיפוח פירושו שישראל בחרה בסכסוך במקום שלום. היא תישא בהשלכות ההחלטה הזו לא רק בקשר בין ירדן לישראל, אלא גם במאמצים הכוללים באזור".

"אנחנו ממשיכים לפעול עם אחינו הפלסטינים ובתיאום עם כל ידידינו בקהילה הבינלאומית על מנת למנוע את הסיפוח ולמצוא אפיקים אמיתיים למו"מ שיוביל אותנו לשלום צודק, שמשיב את הזכויות והצורך לביטחון ויציבות אזורית ועולמית", הוסיף א-ספדי.

בדיווח נוסף נמסר כי גם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי, היה צפוי להגיע לרמאללה במקביל לשר החוץ הירדני, אך ביטל את ביקורו ברגע האחרון. בקהיר התנצלו ומסרו ששוכרי יגיע לביקור בשבועות הקרובים. עוד נכתב כי הביטול המצרי עורר את דאגתה של ההנהגה ברמאללה מכך שעמדת מצרים בעניין הסיפוח תהיה מרוככת ותכלול רק גינוי פומבי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו