Marc Israel Sellem/POOL

ברקע הביקורת וחוסר ההסכמות: נדחה את הדיון בתנאי רה"מ המכהן והחליפי

לאחר ההד הציבורי שנוצר: יומיים לפני כינוס ועדת הכספים, הגיעו ראש הממשלה ויו"ר הוועדה ח"כ משה גפני לסיכום לפיו הדיון יידחה עד לאחר משבר הקורונה. בכחול לבן כבר הודיעו שלא יתמכו במהלך - אך בליכוד הבהירו שהם לא מתכוונים לוותר

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (שישי) על דחיית הדיון בסוגיית תנאי ראש הממשלה המכהן והחליפי, למועד אחר. ההחלטה לדחות את הישיבה, שהייתה אמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב, התקבלה בעקבות חוסר ההסכמה עם כחול לבן ולאור הביקורת הציבורית ברקע המצב הכלכלי והעלייה ברמת האבטלה, שנגרמו בשל התפרצות הקורונה.

מלשכת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נמסר כי "עקב העליה המדאיגה במספר חולי הקורונה והטיפול המאסיבי בהתפרצות המחלה. הוחלט בתיאום עם לשכת ראש הממשלה לדחות את הישיבה שתוכננה ליום ראשון למועד אחר". ב'ווינט' דווח כי לפי הסיכום, דיון זה יתקיים רק לאחר משבר הקורונה.

ההטבות שהיו אמורות לעלות לאישור ועדת הכספים נוגעות להוצאות המעון הרשמי של ראש הממשלה החלופי, בהן צוות עובדים, הוצאות כלכלה של גנץ ומשפחתו (ולאחר מכן גם נתניהו ומשפחתו), הוצאות אירוח ואחזקה. לפי ההסכם הקואליציוני, המעון צריך לקבל את כל התנאים של המעון הרשמי בירושלים.

רק אתמול, אמרו בסיעת כחול לבן כי הם מתנגדים להוספת הטבות לראש הממשלה בחסות הסכם האחדות בין נתניהו לגנץ. כחול לבן מוכנה רק להשוואת התנאים של ראש הממשלה החליפי וראש הממשלה הנוכחי. בחסות הקורונה, ובשל התנגדות השותפה הקולאציונית, החליטו בליכוד לדחות נכון לעכשיו את הדיון, למועד קצת יותר נוח.

כחול לבן התנגדו זה מכבר לשיפור תנאי ראש הממשלה המכהן והחליפי, בטענה כי לא ראוי לעסוק בדבר בזמן שהמדינה נתונה במצב כלכלי ובריאותי מורכב. עוד אמרו כי לא יתמכו בדרישות נתניהו משום ש"לא נעשתה עבודה מעמיקה, ויש לערוך התייעצויות משפטיות ופוליטיות קודם ההצבעה". במקביל, גנץ הודיע כי הוא מוותר על ההטבות המגיעות לו מתוקף תפקידו כראש ממשלה חליפי.

גורמים בכירים במשרדו של גנץ צוטטו ב'מעריב' אומרים כי "ישנם נושאים גדולים וקריטיים יותר כרגע. ישנם אתגרים לאומיים גדולים יותר שמחייבים התכנסות כמו מענה לעצמאים, אבטלה או בריאות". עוד הבהירו כי שני הנציגים של המפלגה בוועדת הכספים יצביעו ביום ראשון נגד הבקשה אם היא גורם בליכוד אמר בתגובה כי "במידה ותתקיים הצבעה, כחול לבן לא יוכלו להתנגד לה, אלא יצטרכו לנהוג כפי שסוכם עמם".

כזכור, השבוע אישרה הוועדה את בקשת נתניהו להחזר של מאות אלפי שקלים כגילום להוצאות מס שנגבו ממנו במשך למעלה מעשור. במסמך שהוגש לוועדת הכספים לקראת הדיון, נדרשת הועדה לאשר כי אוצר המדינה יגלם תשלומים עבור שירותים וטובות הנאה, למעט משכורת וקצבה, בתקופה שמ-1 בינואר 2009 ועד 31 בדצמבר 2017.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן (כחול לבן) יצאה נגד ההחלטה שהתקבלה בוועדת הכספים ואמרה: “האם הפרוצדורה תקינה כן או לא – זה לא הדיון. השאלה היא האם זה הזמן הנכון לדון בזה, והתשובה היא לא. אני לא חושבת שנבחרי ציבור צריכים להתעסק בהכנסות שלנו. זה הזמן להיכנס מתחת לאלונקה”, הדגישה כהן והוסיפה: “ראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע שהוא לא מעוניין לקבל הטבות הקשורות למעון האישי שלו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו