צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

הוק בפגישה עם אשכנזי: "הדבר האחרון שמזה"ת צריך הוא עוד נשק איראני"

שר החוץ אשכנזי והיועץ בריאן הוק הסכימו במהלך פגישתם כי המדיניות האיראנית ותמיכתה בארגוני טרור, בהם גם חיזבאללה, מאיימת על היציבות במזרח התיכון כולו ומהווה איום ישיר על ישראל. "על מועצת הביטחון לחדש את האמברגו על איראן" אמר אשכנזי

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום עם בריאן הוק, היועץ הבכיר של מזכיר המדינה האמריקאי והשליח המיוחד לנושא איראן, ודן איתו במדיניות ארה"ב והקהילה הבינ"ל לאור ההפרות האיראניות של החלטות האו"ם ופקיעת אמברגו הנשק המוטל על איראן. בפגישה דנו השניים בדיון המתוכנן במועצת הביטחון של האו"ם על רקע דו"ח מזכ"ל האום הקובע כי איראן מפרה בצורה שיטתית את אמברגו הנשק.

שר החוץ אשכנזי והיועץ בריאן הוק הסכימו כי המדיניות האיראנית ותמיכתה בארגוני טרור, בהם גם חיזבאללה, מאיימת על היציבות במזרח התיכון כולו ומהווה איום ישיר על ישראל.

שר החוץ אשכנזי אמר: "ישראל התריעה במשך השנים על הפרות האמברגו מצידה של איראן, אשר מעולם לא היססה להשתמש בכלי הצבאי ובכלי הטרור לקידום מטרותיה הפוליטיות. על המדינות החברות במועצת הביטחון להתפכח ולתמוך ביוזמה האמריקאית להמשך האמברגו ומדיניות היד הקשה נגד איראן. ההקלות על איראן הן השלב הראשון בהקלות של הסכם הגרעין הכושל אשר הסולל את הדרך לאיראן גרעינית. דו"ח מזכ"ל האו"ם הינו הוכחה חד משמעית לכך שעל מועצת הביטחון לחדש את האמברגו על איראן".

הוק הדגיש ואמר: "אנו רואים עין בעין את הצורך להאריך את האמברגו בנושא מכירת הנשק לאיראן. האמברגו בתוקף 13 שנה, ובעוד ארבעה חודשים בלבד איראן תוכל לרכוש מטוסים טילים צוללות ספינות מלחמה ותחמושת. היא תוכל לייצא ולרכוש נשק. הדבר האחרון שהמזרח התיכון צריך הוא עוד נשק איראני, ומדינות המפרץ תומכות בהארכת האמברגו. שמישהו יסביר לי מדוע מדינה שתומכת בהשמדת ישראל צריכה לקבל נשק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו