צילומסך

אזהרה מעזה: הזרועות הצבאיות ברצועה שיגרו מטח רקטות לים • צפו

הזרועות הצבאיות ברצועה, ככל הנראה של חמאס, ירו הלילה מטח רקטות לכיוון הים - במטרה לאותת לישראל על כוונותיהן אם יוכרז היום על החלת הריבונות ביו"ש. גורמים בצה"ל הכחישו את ירי הרקטות ואמרו כי, "האירוע לא מוכר למרות הדיווחים ברשתות החברתיות"

באופן חריג ירו הלילה (בין שלישי לרביעי) הזרועות הצבאיות בעזה, ככל הנראה חמאס, מטח רקטות ששוגרו מערבה לכיוון הים. שיגור המטח נועד לאותת לישראל על כוונות הזרועות הצבאיות אם ישראל תכריז היום על החלת הריבונות ביהודה ושומרון.

עוד דווח כי חמאס פרס כוחות מתוגברים לאורך גדר המערכת, והציג מחסומים רבים באזור, כדי למנוע הגעת מפגינים לגדר המערכת. כאמור, בעיר עזה מתוכננת הבוקר תהלוכה נגד הסיפוח, והמפגינים התבקשו להגיע לנקודת כינוס במערב העיר, ולצעוד בכיוון אחת הכיכרות הסמוכה לים.

זו לא הפעם הראשונה שארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה מביעים התנגדות חריפה לתוכנית החלת הריבונות על יהודה ושומרון. לפני מספר ימים אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה כי "ההכרזה הישראלית על סיפוח היא הכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. האויב עוד יתחרט על ההחלטה שלו. לא נשב בשקט על המהלך".

למרות התיעוד שפרסמו הפלסטינים, גורמים בצה"ל שצוטטו ב'וואלה חדשות' מכחישים מטח שיגורי רקטות הלילה במסגרת ניסוי של חמאס מרצועת עזה לעבר הים. לדבריהם, האירוע לא מוכר למרות הדיווחים ברשתות החברתיות.

בצה"ל נערכו לאפשרות שהפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה ינסו לבצע פיגועים או לשגר רקטות לעבר ישראל, בלחץ איראן, בתגובה לסיפוח חלקים מהגדה המערבית. בהתאם לכך, פיקוד הדרום ושאר גורמי המודיעין עוקבים בדריכות אחר הג'יהאד האסלאמי, המסוגל להפתיע בשיגורי רקטות או בפיגוע טרור בגדר המערכת.

למרות הצהרות חמאס, שטוען כי הפלגים ברצועת עזה מאוחדים בדרכי התגובה לסיפוח, גורמי ביטחון הבהירו כי האיראנים – המממנים העיקריים של הג'יהאד האסלאמי – יכולים לנצל את המצב כדי לכפות על הארגון לנקוט תגובה צבאית נגד ישראל, בניגוד לעמדת חמאס.

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו