Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים ניסנקורן: נתניהו טועה "טעות קשה" בהתקפה על מנדלבליט

השר מכחול לבן אמר כי "העצמאות של שומרי הסף חיונית לדמוקרטיה". ניסנקורן הצהיר כי אין בכוונתו לשנות את אופן בחירת פרקליט המדינה והפרקליט הבא ימונה בעוד כחודשיים, בהתאם להסכם הקואליציוני

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו טועה "טעות קשה" בהתקפותיו על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בריאיון ב'כאן רשת ב' הוסיף כי "העצמאות של שומרי הסף חיונית לדמוקרטיה". עם זאת הודה כי יש ליקויים במערכת אכיפת החוק שמצריכים תיקון וכן שבכוונתו לפעול לשיפור התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים.

ניסנקורן הצהיר בריאיון כי פרקליט המדינה הבא ימונה בעוד כחודשיים, 100 ימים מהקמת הממשלה, בהתאם להסכם הקואליציוני. לדבריו, אין בכוונתו לשנות את אופן בחירת פרקליט המדינה. מאז תום כהונת ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, עומד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט גם בראש הפרקליטות.

בדיקה חשאית בפרקליטות: תיקייה עם חומרים סודיים על תיקי נתניהו נמחקה

מקורב נתניהו אמרו השבוע כי "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין. ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

"מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה. שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב ואמר כי "אני נותן גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש ולכל מערכת אכיפת החוק בישראל. הם ימשיכו למלא את תפקידם ללא מורא, במקצועיות ובנחישות. הקמנו את הממשלה לאור משבר הקורונה ובזה יש לעסוק". שר המשפטים אבי ניסנקורון אמר כי "מנדלבליט לא רודף אף אחד, הוא מבצע את תפקידו. מתקפה על שומרי הסף פוגעת בדמוקרטיה, והחלשת הדמוקרטיה תפגע בזכויות של כל אזרח במדינת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו