Tomer Neuberg/Flash90

עודה השתתף ב'זום' עם בכיר חמאס – לוין: "דבר שאיני מוכן להשלים איתו"

יו"ר הרשימה המשותפת השתתף בהצהרה הוירטואלית עם בכיר בפת"ח וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס: "תומך בצעדי הפיוס בין הפלגים הפלסטינים". הליכוד: "לפיד ויעלון רצו להקים איתו ממשלה". תלונה הוגשה לוועדת האתיקה וקריאה ליועמ"ש לפתוח בחקירה

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה השתתף היום (חמישי) בהצהרה הוירטואלית המשותפת של בכיר פת"ח ג'יבריל רג'וב וסגן ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס סאלח אל-ערורי, נגד החלת הריבונות ואמר כי "אני מגיע לכנס ברמאללה כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטינים. פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס".

רג'וב ועארורי בירכו את יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה על שכיבד אותם בנוכחותו בחדר הדיונים ברמאללה שממנו שידר רג'וב בווידיאו קונפרנס, ואליו שודר בווידיאו קונפרנס סאלח עארורי מביירות. דוברו של חבר הכנסת איימן עודה מסר כי "עודה הגיע לכנס הווירטואלי ברמאללה כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטינים".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר בתגובה כי "השתתפותו של חבר כנסת באירוע תמיכה בטרור עם הגרועים שבאוייבי ישראל היא דבר בלתי נסבל שאיני מוכן להשלים איתו. הכנסת ניסתה בעבר להגן על עצמה מפני בחירתם של חברי כנסת המשתפים פעולה עם האויב, ופסלה את מועמדותם, אולם בג״ץ הוא שביטל פעם אחר פעם את הפסילה ואיפשר את האבסורד הזה.

"ועדת האתיקה של הכנסת תטפל בכל תלונה שתגיע בעניינו של ח״כ עודה. אני אמשיך להיאבק על כך שכל חברי הכנסת יוכלו לפעול בחופשיות מלאה, אך לא יוכלו להפוך את ישיבתם בכנסת לכלי לחיזוק ארגוני הטרור", דברי לוין.

מהליכוד נמסר בתגובה: "שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים. זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה". יש עתיד הגיבו לליכוד: "‏‎שפל נוסף ל‎נתניהו שהעביר עשרות מיליוני דולרים במזומן למחבלי החמאס שרצחו ישראלים. ועודה? זה האיש שאיתו גררתם את מדינת ישראל לבחירות מיותרות. אין גבול לבושה".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מהיר לשגר תלונה נגד עודה לוועדת האתיקה של הכנסת שהוקמה רק היום על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין. בראש הוועדה עומדת ח"כ טלי פלוסקוב מהליכוד, וחברים בה ח"כ ינון אזולאי מש"ס, תמר זנדברג ממר"צ ואוסעמה סעדי מהרשימה המשותפת.

"ח"כ איימן עודה השתתף לאחרונה בכנס "זום" של ארגון חמאס ופת"ח ובו בין היתר איומים לפעול באלימות נגד ישראל עקב החלת הריבונות הצפויה ובכלל. מעבר לאיומים באלימות, הרי שעצם השתתפותו של חבר כנסת בישראל בכנס (אפילו אם זה בזום) עם ארגון טרור רצחני הוא דבר שלא ייעשה, זו תמיכה בטרור לכל דבר ועניין ועל ועדת האתיקה להענישו בחומרה יתרה", כתב קרעי לפלוסקוב .

חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור את עודה: "עודה השתתף בכנס משותף לארגוני הטרור פת"ח וחמאס, בו שני הארגונים הודיעו הלכה למעשה על השקת אינתיפאדה נגד מדינת ישראל. השתתפותו של חבר בכנסת ישראל בכנס כזה ללא הבעת התנגדות ברורה לאלימות כמוה כהסתה ממש לטרור. יש לעצור את התופעה הבזויה בה חברים בכנסת ישראל מנצלים את החסינות שלהם כדי לתמוך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "איימן עודה השתתף בכנס ווירטואלי של פתח וחמאס בנושא הסיפוח הוירטואלי של נתניהו. אני מקווה שאיימן עודה והחברים שלו יהפכו לווירטואליים בדיוק כמו הכנס". יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר: "שוב איימן עודה מוצא דרך להראות לכולם מהו גיס חמישי המנצל את מדינת ישראל, נהנה משכר ומהטבות ובתגובה יורק בפרצופם של האזרחים. עודה מתאים לפרלמנט ברמאללה, אשמח לתרום ולממן עבורו את הוצאות הנסיעה וההובלה".

חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד אמרה כי "הרשימה המשותפת יורקת בפנים של האזרחים הערבים. במקום לחבר אותם למדינה, הם מעדיפים להתעסק בפלסטינים. איימן עודה, שהתקשורת אוהבת לצייר כאיש מתון, מתארח בכנס של ארגוני הטרור חמאס ופתח המאיימים על אזרחי ישראל בטרור, במקום להתעסק בבעיות של האנשים שהצביעו לו בקלפי. הגיע הזמן לעשות סוף להתנהלות הצינית והחתרנית של הרשימה המשותפת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיגרשו אותו לעזה
אם הוא כ"כ קשור אליהם שילך לגור שם
אריה דרעי תשלול לו את הת"ז
איפה כל התקשורת?????
שמאלנים צבועים!!!!

מר לוין זה לא משנה אם אתה מוכן להשלים עם זה או לא, העיקר שהבג"ץ משלים עם זה, הבג"ץ מנהל את המדינה ולא אתה וחבריך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו