Hillel Maeir/Flash90

הנגבי: "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה קשקוש" – נתניהו התנער

השר ללא תיק מהליכוד טען כי "כמישהו שחי את הציבור, הביטוי 'אין מה לאכול' הוא מוגזם". נתניהו: "מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית". שר האוצר: "‏רבים בציבור הישראלי נקלעו למצוקה כלכלית עקב מגפת הקורונה". הנגבי התנצל: "חוזר בי"

השר צחי הנגבי שוב מעורר סערה בהתבטאות חריפה ואמר ביום שישי כי "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חארטה". בריאיון ל'ערוץ 12' טען כי "יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם".

בהמשך הראיון הוסיף השר ללא תיק: "כמישהו שחי את הציבור, הביטוי 'אין מה לאכול' הוא מוגזם. הציבור הבין את הצורך בסגירת המשק". לדבריו, "עכשיו אנחנו נאבקים עם השיניים והציפורניים למנוע את סגירת המשק שוב כדי למנוע מצב שלא יהיה לאנשים מה לאכול בהמשך".

המגישים בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" ביקרו את טענותיו וטענו כי הוא מנותק. בתגובה השיב הנגבי: "אתם מנותקים. אתם לא מבינים מה זה פופוליזם, זה לצעוק ולצעוק. הממשלה והאנשים באוצר מנסים לאזן בין צרכי הציבור לצרכים של הנזקקים. אי אפשר לשפוך כסף בלי הגבלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מדברים של הנגבי ונמסר כי הוא "מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית". עוד נמסר כי "כמו בכל העולם הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית וראש הממשלה עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה. לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים".

גם שר האוצר ישראל כץ מתח ביקורת על ההתבטאות של הנגבי, ואמר כי "‏רבים בציבור הישראלי נקלעו למצוקה כלכלית עקב מגפת הקורונה. אני וחברי מחוייבים לעשות הכל כדי לחבק את כולם ולתת להם כל סיוע נדרש – עד להגעה לעתיד בטוח. לא להטיח בהם האשמות וביטויי גנאי".

הנגבי הוציא הודעת התנצלות ואמר כי "אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ריאיון אתמול. רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח. לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא היתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים".

"הקורונה היא מגפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים. בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות. אני מבטיח שנמשיך לפעול באחריות וברגישות כדי להחזיר את המשק למסלולו, ולפצות ככל הניתן רבים רבים שחרדים, בצדק, לעתידם ולעתיד משפחותיהם", דברי הנגבי.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הגיב להנגבי וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יושב צחי הנגבי, שר בלי תיק, (כזה שיש לו משרד ולשכה, נהג וצוות אבל עבודה אין לו) באולפן של אופירה וברקו ואומר: ״השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה חרטה״. לך צחי, תפגוש את העצמאים, את המובטלים, את בעלי העסקים שהחיים התפרקו להם. החרטה היחידה זו ממשלת המנותקים שאתה יושב בה".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי, התייחס לדבריו של הנגבי ואמר כי "טוב שהשר הנגבי חזר בו מדבריו. מיליון ישראלים איבדו שלא באשמתם את מקור פרנסתם ונזרקו לאבטלה ולחרדה כלכלית קיומית". שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) הגיבה גם היא על התבטאותו של הנגבי. "טוב עשה השר הנגבי שחזר בו", כתבה השרה תמנו שטה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שלא יודע מה זה עוני לא יכול להבין את ההתעללות של הממשלה באזרחיה , גם מוציאה לאבטלה וגם לא נותנת פת לחם ותקווה לאזרחים …

חזר בו או לא חזר בו זה רק משקף את הפטרוניזם של ממשלת המנותקים והמיותרים שמדברים גבוהה גבוהה ועושים כמעט כלום וגם רוב מה שהעניקו זה לאלו שיש להם לוביסטים חזקים וכו .. חבל

לא שלפיד ה"צדיק" יותר טוב אבל יאללה צריך לזעוק להשם שיציל אותנו ויגאלנו כי אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים…

זה רק מראה שהם באמת לא חושבים על העם ורק חושבים על עצמם.

השבע לעולם לא יבין את הרעב , עכשיו שידרוג: הוא גם לא מאמין לרעב.
אדון הנגבי , בוא ואקח אותך לסיבוב בציבור החרדי תראה משפחות שהאבא עובד והאמא עובדת וב"ה מאכילים עשרה ילדים ! אני מאמין שאין לך מושג כמה כסף חסר להם בחודש!!!!
תשמע ! חסר להם עבור מחייתם עוד משכורת בשווי שני המשכורות של שני ההורים והם מגלגלים הלוואות וחובות . וכל הוצאה חריגה בלתי צפויה מזעזעת את כל המערכת .

שר בלי תיק!
משרה חשובה ביותר, ממנו הוא מתפרנס (קדנציה שניה – כנראה שהצליח מאד במשרדו),
מכספי ועל חשבון הציבור הרעב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו