Flash90

"רגע מרגש עבורי": הממשלה אישרה את מינוי ארדן לשגריר באו"ם • צפו

בדרך לארה"ב: הממשלה אישרה את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ובארה"ב ובמקביל את מינויו של ח"כ אופיר אקוניס לשר לשיתוף פעולה אזורי. ארדן אמר בישיבת הממשלה: "זה רגע מאוד מרגש עבורי. אני נפרד מכם היום אבל באופן זמני"

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ובהמשך גם כשגריר לוושינגטון. ארדן ימונה לשגריר ישראל באו"ם במקומו של דני דנון שמסיים כהונה של כמעט חמש שנים, ובמקומו מונה אופיר אקוניס לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי.

כמו כן האריכה הממשלה את מינויו של השגריר בארה"ב רון דרמר עד ה-21 בינואר 2020 – יום לאחר השבעת נשיא ארה"ב שייבחר. השר גלעד ארדן אמר בישיבת הממשלה: "זה רגע מאוד מרגש עבורי. אני נפרד מכם היום אבל באופן זמני", ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לו: "דרך צלחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו נפרדים היום מגלעד ארדן. גלעד, אני רוצה להזכיר לך שאנחנו נפגשנו בכהונה הראשונה שלי ב-96׳. הגעת כאדם צעיר, אתה עדיין נשארת אדם צעיר, אבל צברת ניסיון גדול מאוד. רשמתי לי רק חלק מהתפקידים שעשית: שר להגנת הסביבה, שר להגנת העורף, שר התקשורת, שר הבט"פ – בתקופה עם אתגרים גדולים מאוד של פיגועי בודדים שהיינו צריכים להתמודד איתם, המשטרה הייתה צריכה לעשות זאת, ואכן בהנהגתך עשתה שורה של צעדים שלא נעשו קודם לכן".

"השר לעניינים אסטרטגיים – ההתארגנות נגד ה-BDS, וכמובן, חבר הקבינט במשך השנים האחרונות. אלה תפקידים שוודאי גרמו לך להכיר את האתגרים חובקי העולם של מדינת ישראל. אתה ביטאת לא פעם את נכונותך וביטחונך שתוכל לייצג את מדינת ישראל בעוצמה, בתקיפות הדרושה וגם בנימוקים הדרושים במישורים הללו. אני חושב שהעבודה שעשית מול ה-BDS נותנת לך משנה מרץ ומשנה ניסיון לפעולה הזאת. הזירה הזאת הולכת להיות מאתגרת, אנחנו רואים מה קורה במסגרת בית הדין הבינלאומי בהאג, בית הדין המוטה שעושה דה-לגיטימציה לישראל".

"אין ספק שהזירה של האו"ם והזירה של ארה"ב הן הזירות הבינלאומיות החשובות ביותר שיש לנו. אנחנו שולחים אותך לשם עם ציפייה גדולה וידיעה שאנחנו נאותגר שם, ואנחנו סומכים עליך שתעשה שם את העבודה. אתה תתמנה מעכשיו, מגמר הישיבה הזאת, כשגריר ישראל באו"ם, ומה-20 בינואר, עם תום כהונתו של רון דרמר שתוארך היום גם כן בשנה אחת, כשגריר ישראל בארה"ב. היחיד שהיה בתפקיד הזה בכפילות היה אבא אבן הרבה שנים קודם לכן, ואני מאחל לך לא פחות הצלחה. תודה לך גלעד, על כל תרומתך", דברי נתניהו.

כזכור, לפני כמה חודשים בעת חלוקת התפקידים בליכוד הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו של ארדן לשגריר באו"ם וכשגריר ישראל בוושינגטון. "אני מכיר את גלעד שנים רבות,", אמר נתניהו, "אני מכיר את הכשרון שלו, את הניסיון שלו, את הנמרצות שלו ואת המחויבות שלו להגן על מדינת ישראל. יש לנו משימות חשובות מאין כמוהן, בשתי הזירות, הן באו"ם והן בוושינגטון, לכן שמחתי מאוד שגלעד נענה להצעתי וגלעד, אני מצפה להמשך שיתוף הפעולה בינינו בשנים הבאות במשימות החשובות למדינת ישראל".

השר ארדן אמר כי, "אני גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבינלאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות". ראש הממשלה נתניהו הודה לשר ארדן ואמר שהוא מצפה להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בשנים הבאות במשימות החשובות של מדינת ישראל".

 

השר ארדן נענה להצעת נתניהו: יכהן כשגריר ישראל באו"ם ובארה"ב • צפו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיהיה לו בהצלחה! הוא השתדל להיות מאד בסדר לחרדים בתקופת הקורונה כשהיה שר לבטחון פנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו