david Cohen/Flash90

שלושה מסתננים מסודאן ניסו לחדור לישראל בגבול לבנון – נעצרו ע"י צה"ל

החשודים נתפסו כשניסו לעבור את גדר המערכת, כך על פי דובר צה"ל. הם זוהו במהלך תצפיות של הכוחות באזור, והיו תחת מעקב עד לרגע מעצרם. פצצות תאורה נורו במהלך האירוע ונראו ממטולה זהו האירוע השמיני מסוגו מתחילת השנה

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, זיהו תצפיות צה"ל שלושה חשודים אשר ניסו לחצות את הגדר בגבול לבנון. החשודים זוהו והיו במעקב הכוחות שהגיעו באופן מיידי. החשודים נעצרו ומתוחקרים כעת בשטח. צה״ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל ניסיון לחציית הגבול והפרת הריבונות הישראלית".

בחודש שעבר דווח בלבנון כי הצבא הלבנוני עצר שישה מהגרי עבודה מסודאן שניסו לחצות את הגבול ולהסתנן לישראל. לפי המודיעין הצבאי הלבנוני, הם ניסו להסתנן באזור שממזרח ודרום-מזרח למושב זרעית. כמה ימים לאחר מכן מסתנן שחצה את הגבול מלבנון הצליח להגיע לחצר ביתה של תושבת היישוב שלומי ונתפס בחצר.

בצה"ל התריעו לאחרונה מפני התגברות תופעת ההסתננות, שבחסותה עלולים להתרחש גם אירועי טרור. לדברי גורמים בישראל, אותם פועלים זרים הגיעו ללבנון במטרה למצוא עבודה, אך החליטו לחצות לישראל אחרי המשבר הכלכלי שפקד את המדינה, וסגירת בתי המלון והמסעדות בעקבות התפשטות הקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו