Yonatan Sindel/Flash90

נציגי מח"ש נפגשו עם בני משפחתו של איאד אלחלאק: "הירי לא תועד"

הוריו של הצעיר ממזרח ירושלים שנורה למוות ע"י שוטרי מג"ב נפגשו עם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים. החקירה נמצאת בשלב מתקדם, אך באיסוף המצלמות מהאזור לא נמצא תיעוד מהירי. עו"ד המשפחה: "חוששים שהועלמו ראיות, דורשים לפתוח בחקירה"

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הערב (שני) כי נפגשה עם משפחתו של איאד אל-חאלק, הצעיר בעל המוגבלות שנורה על ידי שוטרים בעיר בעתיקה, ועידכנה אותם בפרטי החקירה. במח"ש אמרו כי התיק נמצא בשלבי חקירה מתקדמים, ובסיומה הוא יועבר לפרקליטות המחלקה, לבחינת החומר וקבלת החלטה לגבי השוטרים שהיו מעורבים באירוע.

"במענה לפניות כתבים הרינו לעדכן כי במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים התקיימה היום פגישה של נציגי המחלקה עם הוריו של המנוח איאד אלחלאק, אדם בעל צרכים מיוחדים אשר נורה בידי שוטרים בסמוך לשער האריות בירושלים לאחר שזוהה בטעות כמחבל על אף שהיה בלתי חמוש, ועם ב"כ המשפחה. הפגישה נועדה לשמוע את בני המשפחה וכן למסור להם ולבא-כוחם עדכונים על  התקדמות החקירה, ועל השתלשלות הטיפול בתיק, בכפוף למגבלות הנובעות מהעובדה שטרם התקבלה בתיק החלטה", נמסר מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

על פי ההודעה של משרד המפשטים, "בפגישה נמסר כי תיק החקירה בעניין אירוע הירי שגרם למותו של המנוח נמצא בשלבים מתקדמים מאד ועם סיום החקירה התיק יעבור לפרקליטות מח״ש, לבחינת חומר הראיות וקבלת החלטה לגבי השוטרים המעורבים. במסגרת פעולות החקירה הרבות שנעשו, איתרו חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים  עדי ראייה ישירים לארוע הירי, ונגבו גרסאותיהם. כמו כן, נחקרו כל השוטרים שהיו מעורבים ולקחו חלק באירוע. החקירה נועדה לברר עד תום את נסיבות הירי ואת השתלשלות הדברים".

"בהמשך לפרסומים שונים,  נציין כי במסגרת החקירה נתפסו מצלמות אבטחה שהיו במקום. אנו מבהירים כי כל המצלמות נתפסו על ידי חוקרי מח"ש מיד לאחר האירוע, וכולן נבדקו על ידי מח"ש. בשלב זה של החקירה נוכל למסור כי אירוע הירי לא מתועד בהן.  גם בחדר האשפה אשר בו בוצע הירי הקטלני , היו מצלמות אבטחה– אך מצלמות אלה לא היו מחוברות בזמן הרלבנטי ולא תיעדו את הירי. המחלקה לחקירות שוטרים תמשיך ותעדכן את המשפחה גם בהמשך על התקדמות הטיפול באירוע טראגי זה. נציגי מח"ש הביעו את השתתפותם בצער המשפחה, וביקשו לחזק את ידי הוריו של המנוח", לשון ההודעה.

עורך הדין של משפחת אל-חלאק, גאד קאדמני, אמר בתגובה כי הם מבקשים לפתוח בחקירה בחשד להעלמת ראיות. "אישרו לנו בדיון בבית משפו שכל המצלמות נתפסו, והיום אמרו שאין תיעוד של הירי מחדר האשפה. החשש הכבד שלנו שהועלמו ראיות. אנחנו מבקשים לפתוח בחקירה", מסר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו