Avshalom Sassoni/Flash90

גפני: "המענק בסך 6 מליארד שקלים לא יעבור כמות שהוא בוועדת הכספים"

יו"ר ועדת הכספים על תוכנית המענקים: "אף אחד לא דיבר איתי על זה קודם. כששמעתי את זה רתחתי מזעם ומיד יצאתי נגד". עוד הוסיף: "העברתי את חוק משק המדינה הגדול ביום אחד, השינוי הזה לא יעכב את העברת הכסף לאזרחים אפילו לא ביום אחד"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס היום (שני) לתוכנית המענקים שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר ואמר כי "אף אחד לא דיבר איתי על זה קודם. כששמעתי את זה רתחתי מזעם ומיד יצאתי נגד. מוציאים שישה מיליארד שקלים ומעבירים למשפחות בלי קשר לכמה הן משתכרות". לדבריו, "צריך להיות מענק דיפרנציאלי. מה זאת אומרת זה ייקח זמן? אז הילד הרביעי יישאר רעב? דבר כזה לא יעבור בוועדת הכספים. לא אתן להעביר החלטה שהיא נגד הצדק הטבעי. עוזרים למי שחלש".

גפני הוסיף בראיון אצל 'שלי וגואטה' ב'כאן רשת ב' כי "אני מודיע באופן חד וברור: המענק בסך 6 מליארד שקלים לא יעבור כמות שהוא, לא אשאיר את הילד הרביעי והחמישי רעבים בגלל שכך הוחלט באופן שערורייתי. העברתי את חוק משק המדינה הגדול בועדת הכספים ביום אחד, השינוי הזה לא יעכב את העברת הכסף לאזרחים אפילו לא ביום אחד. נתקן את האפליה ונעביר את המענק לציבור שכל כך זקוק לו במהירות האפשרית".

על המאבקים שפרצו היום בחדר הוועדה שלו בין חברי הכנסת בליכוד אמר ח"כ גפני: "משהו לא טוב מתרחש בליכוד. ניסיתי להרגיע את הדיבורים האלה בוועדה. יו"ר הקואליציה הולך נגד החלטות ממשלה ונגד האוצר, ולא אהבתי את הצורה". עם זאת הוא הוסיף: "אנחנו עובדים, 102 מיליארד שקלים כבר העברנו לטובת הציבור. זה לא שמשהו נתקע. אבל האווירה עכורה בשעה שצריך הנהגה".

גפני: "זה לא יעבור פה בלי שיתנו ילדים – נותנים לכולם ולא לחרדים" • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו