צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בתגובה לירי הרקטות לשדרות: צה"ל תקף מתחם צבאי לאחסון רקטות של חמאס

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. במהלך התקיפה הותקף מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס. דובר צה"ל: "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הלילה"

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (מוצאי שבת) יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, במהלך התקיפה הותקף מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס. זאת התקיפה השנייה הלילה בתגובה לירי הרקטות, אחרי תקיפה מוקדם יותר הערב בתגובה לטרור הבלונים.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הלילה. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל וריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

כזכור, אזעקת צבע אדום הופעלה הלילה בשעה 00:59 בעיר שדרות וביישוב איבים. בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. על פי המשטרה, רקטה נוספת נפלה בחצר בית בעיר שדרות וגרמה לנזק קל למבנה. על פי מד"א, גבר בן 58 נפצע משבר זכוכית. שתי נשים נחבלו בדרכן אל המרחב המוגן, וכמה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מוקדם יותר הלילה מתחם צבאי ותשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר". על פי דיווחים פלסטיניים, חמישה בני אדם נפגעו.

לפחות 19 שריפות פרצו היום ברחבי העוטף בשל שיגור בלוני תבערה מהרצועה. מדוברות כבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצה האזורית שער הנגב וחבל אשכול. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו כי הן נגרמו מבלוני תבערה.

במקביל, כ-300 התפרעו פלסטינים התקהלו סמוך לגדר הגבול עם ישראל בצפון הרצועה, הבעירו צמיגים והשליכו מטענים ורימונים. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל. הפעם האחרונה שבה נערכו הפרות הסדר האלימות על הגדר הייתה לפני כשנה וחצי. לפי דיווחים פלסטיניים יש ארבעה פצועים בצד הגבול העזתי.

גורמים מדיניים וביטחוניים בישראל אמרו כי בימים האחרונים הופעל לחץ על מצרים, כדי שתתערב באופן מיידי בנעשה ברצועת עזה, על רקע כוונות חמאס לחזור לקיים הפגנות אלימות על גדר גבול הרצועה באופן קבוע. גורמי ביטחון מסרו כי משלחת מצרית תנסה לתווך ולהרגיע את השטח, כדי למנוע הידרדרות ביטחונית.

חמאס איים כי "ישראל תישא בתוצאות" בעקבות תקיפת צה"ל. לטענת חמאס, ארבעה פלסטינים נפצעו מרסיסים במהלך התקיפות, בהם שתי ילדות. "המשך התקיפות הישראליות על רצועת עזה והפגיעה באזרחים חפים מפשע ובהם נשים וילדים היא הסלמה מסוכנת וקו אדום. ההתנגדות לא תאפשר את המשך המצב הקיים", נמסר מטען הארגון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו