צילומים: פלאש 90

צה"ל מעריך: הפגיעה בשדרות – משברי יירוט ולא פגיעה ישירה של רקטה

הפגיעה הלילה בסמוך לבית בשדרות נגרמה ככל הנראה משברי יירוט שנפלו במהלך הירי לעבר עוטף עזה ולא מפגיעת רקטה. תושב שהפיצוץ התרחש סמוך לביתו: "היה פה נס גדול, הקיר שניזוק באופן קשה הוא של חדר ההורים שלי. אם הם לא היו רצים - זה יכול היה להיגמר אחרת"

הפגיעה הלילה (בין שבת לראשון) בסמוך לבית בשדרות נגרמה ככל הנראה משברי יירוט שנפלו במהלך הירי לעבר עוטף עזה ולא מפגיעת רקטה. "בהמשך לדיווח על פגיעת רקטה הלילה, בסמוך לבית בשדרות: מבדיקת צה"ל עולה כי מדובר ככל הנראה בשברי יירוט שנפלו במהלך יירוט הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

בהודעת המשטרה אמש על האירוע היא הוגדרה כ"נפילת רקטה" ועל פי דיווחים, חבלני המשטרה העריכו כי מדובר בנפילה ישירה בסמוך לבית ולא בנפילת ריסים יירוט. מנגד, על פי הודעת דובר צה"ל זמן קצר אחרי הפעל האזעקות – זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית (כיפת ברזל).

כזכור, אזעקת צבע אדום הופעלה בשעה 00:59 בעיר שדרות וביישוב איבים. מארגון מד"א נמסר כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 58 שנפצע קל משברי זכוכיות, ובנוסף, לשתי נשים שנחבלו בדרך למרחב המוגן. ו2 נפגעות חרדה טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי". בית בשדרות נפגע מהרסיסים.

ליאור ימיני, תושב שדרות, שהפיצוץ התרחש סמוך לביתו, סיפר בראיון ל'ווינט' כי "אני ישנתי ופתאום אני שומע את ההורים שלי רצים. נכנסנו לממ"ד, פתאום אני שומע פיצוץ, ואחרי הפיצוץ יצאנו החוצה לראות את כל הנזק. אני וההורים ישנו, פתאום הם קמו ומזל שהם קמו בזמן. קשה לי קצת לדבר בגלל כל הטראומה, המראות שהיו פה, המשטרה, האמבולנסים, זה היה קשה".

"יצאנו לראות את הנזקים, אבל בבוקר רואים את זה ממש. חלק מהציפורים שלנו מתו. היה פה נס גדול, הקיר שניזוק באופן קשה הוא של חדר ההורים שלי. אם הם לא היו רצים – זה יכול היה להיגמר אחרת.

יעקב קבק, שנפצע באורח קל מרסיסים, סיפר הבוקר: "הרגשתי משהו לא בסדר ברגל ואחר כך ראיתי דם. היינו בשוק, הכול היה פה עשן". אשתו לבירונליה הוסיפה: "שמענו 'צבע אדום' ומיד אחר כך בום חזק. אין לנו ממ"ד". האישה אמרה עוד: "מיד יצאתי מהבית, צעקתי 'תקראו בבקשה לאמבולנס'. הם הגיעו מהר, אני הייתי בהלם ולא ידעתי מה אני עושה".

 

צילומים: פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ קיים הבוקר הערכת מצב ביטחונית, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, על רקע המצב בדרום. בסיומה אמר גנץ: "על כל בלון או רקטה שינחתו בישראל ויפרו את ריבונותה רשומה כתובת אחת- חמאס. בשיגור הרקטות והבלונים ראשי החמאס שורפים את הענף שעליו תושבי רצועת עזה יושבים ופוגעים ביכולתם לחיות בכבוד ובביטחון. צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום. אם בשדרות לא יהיה שקט גם בעזה לא יהיה שקט".

כזכור, בתום התייעצויות ביטחוניות, אישר שר הביטחון בני גנץ את המלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים (המתפ"ש) וגורמי הביטחון, והורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה לחלוטין, באופן מיידי ועד להודעה חדשה, החל מהבוקר (ראשון). זאת בעקבות הירי הרקטי הלילה, המשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והפרת השקט הביטחוני.

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, במהלך התקיפה הותקף מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס. זאת התקיפה השנייה הלילה בתגובה לירי הרקטות, אחרי תקיפה מוקדם יותר הערב בתגובה לטרור הבלונים.

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מוקדם יותר אמש מתחם צבאי ותשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר". על פי דיווחים פלסטיניים, חמישה בני אדם נפגעו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו