צילום: עבד רחים חטיב / Flash90     

המתיחות בדרום: מצרים תבקש מהחמאס רגיעה תמורת קידום התשלום מקטאר

השלחת מצרית תגיע היום לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, על מנת לדון עם הנהגת חמאס בנושא מאמצי ההרגעה. בצה"ל מעריכים כי התיווך המצרי יביא לשינוי בשטח, וימנע מחמאס להביא להידרדרות המצב באזור. גורמי ביטחון: "הפגיעות במצבו הכלכלי של ארגון הטרור - מאוד כואבות"

המתיחות בדרום: משלחת מצרית תגיע היום (שני) לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, על מנת לדון עם הנהגת חמאס בנושא מאמצי ההרגעה. המשלחת צפויה להעביר מסרים מישראל על הניסיון לקדם את פעימת התשלומים מקטאר, יחד עם פרויקטים אזרחיים. בצה"ל מעריכים כי התיווך המצרי יביא לשינוי בשטח, וימנע מחמאס להביא להידרדרות המצב באזור.

"ההערכות שלנו הן שחמאס ירד מהעץ, אך אם המצב יימשך צה"ל ייאלץ להחריף את התגובות נגד הארגון", צוטטו גורמים בכירים בצה"ל ב'וואלה חדשות'. "ישראל לא תסתפק בסגר ימי, סנקציות על מעבר כרם שלום ותקיפות אוויריות של תשתיות". הגורמים הדגישו כי "הכוח הימי של חמאס נפגע מהתקיפות האחרונות, שפוגעות בהתעצמות חמאס בתחום הצבאי". עוד אמרו כי התקיפות, "הפוגעות גם במצבו הכלכלי של ארגון הטרור – מאוד כואבות".

למרות הגעת המשלחת לרצועת עזה, המועד בו יוכרע עתיד ההסלמה הוא יום שלישי – אז חמאס צפוי להגיע לקו אדום במלאי הדלק. משום שמעבר כרם שלום סגור, בארגון ייאלצו להחליט בכוונתם להרגיע את השטח בתמורה לקבלת אספקת דלק מישראל, או שהם מוכנים להיכנס למשבר אנרגיה תוך החרפת המתקפות משני הצדדים.

בצה"ל הוחלט להעלות את רמת הדריכות של מערך הצלפים למקרה שמאמצי התיווך המצריים בין ממשלת ישראל להנהגת החמאס יכשלו, ויחזרו הפרות הסדר האלימות במוקדים השונים.בסוף השבוע חלה עליית מדרגה נוספת בהידרדרות המאזן הביטחוני בדרום, לאחר שובן של ההפגנות האלימות לאורך גדר הגבול. באוגדת עזה בפיקודו של תת-אלוף נמרוד אלוני, נערכו בהתאם והכוחות ביצעו ירי הרחקה.

על פי גורמים באוגדת עזה, הכוחות בשטח קיבלו הנחיה מהמפקדים שבמקרה של התמודדות עם הפגנות אלימות בגבול, יש להימנע עד כמה שניתן מפציעה של פלסטינים, אלא אם הם חשים בסכנה ברורה לחייהם. זאת, משום שפגיעה במפגינים עלולה לגרור את חמאס להגיב בשיגורי רקטות. מנגד, גורמי ביטחון טענו כי התצפיתניות של אוגדת עזה דיווחו שלשום שכוחות הריסון של חמאס ניסו למנוע מאזרחים פלסטינים להגיע להפגנות בגדר הגבול.

בתוך כך, במהלך הלילה (בין ראשון לשני) נמשכו העימותים בין צה"ל לפלסטינים סמוך לגדר בעזה. טנקים של צה"ל תקפו הלילה (בין ראשון לשני) עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו