צילום: אבשלום ששוני / Flash90

לפיד: "אין לי בעיה שהרשימה המשותפת תתמוך מבחוץ בהקמת הממשלה"

יו"ר האופוזיציה מברך על הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "מה שטוב למדינת ישראל - לא עושים עליו פוליטיקה, זה יופי של הישג". לדבריו, "אני רוצה להחליף את הממשלה הזאת בלי בחירות". על בל"ד: "אי אפשר לא לשבת ולא להסתמך עליהם כי הם באמת קבוצה איומה"

על רקע העלייה בסקרים: יו"ר יש עתיד-תל"ם ח"כ יאיר לפיד התייחס הבוקר (שני) למשבר הפוליטי ואמר כי "ממשלה שלא קיימת, היא עסוקה בדברים אחרים. ממשלה הרסנית, היא הורסת את הכלכלה. אנשים לא אוהבים מספרים, אבל זה סיפור של מספרים, המשק התכווץ ב-28.7%, אנחנו נראה אנשים גרים ברחוב".

בראיון ל'רדיו 103' סיפר לפיד: "אתמול ישבתי עם רון חולדאי ראש עיריית תל אביב, סיפר לי שיש לו עליה חדה בהומלסים. מתחילת שנה נסגרו בישראל יותר מ-30,000 עסקים, זה נשמע הרבה אבל זה כלום, כי עד סוף השנה יסגרו 70,000 עסקים. אנחנו מקום ראשון בעולם בקצב סגירת העסקים. כשאתם אומרים האם הממשלה הייתה יכולה לעשות משהו אחר, תסתכלו פשוט על ממשלות אחרות. תסתכלו על ממשלת ניו זילנד, פינלנד, גרמניה, צרפת, יוון מדינה דומה לנו מבחינת ההיקפים – כולם טיפלו בזה הרבה, הרבה, יותר טוב".

על הטענה כי יש גם באירופה שמתמודדות עם משבר כלכלי אמר לפיד: "זה לא נכון. לכולם קשה, בגלל זה הכישלון של הממשלה כל כך ברור, כי לכולם יש את אותה קורונה, ואותה כלכלה גלובלית. אתה אומר למה באיחוד האירופי האבטלה הממוצעת היא 6.7% ובישראל 21.4%? בישראל בערך חצי זה אבטלה של צעירים עד גיל 34. אנחנו מייצרים פה דור אבוד של ישראלים שיודעים שאף אחד לא בא לעזור. שאלתם מה אפשר היה לעשות אחרת? יודעים כבר חודשים שמתווה החל"ת של הממשלה הוא אסון, אין לי מילה יותר רגועה מאסון. אתה מסתכל על המודל הגרמני".

יו"ר האופוזיציה התייחס לאפשרות של החלפת הממשלה ללא הליכה לבחירות ואמר: "אם אני אצליח אני אעשה את זה, זה לא תלוי רק בי, אני רוצה להזכיר לך את המהלך הפוליטי של השנה האחרונה. יש פה ממשלה הרסנית. אני אשאל אתכם – אני וכל חבר כנסת אחר קיבלנו מענק לחשבון שלנו למה? זה אבסורד, הרי המשכורת שלנו לא נפגעה, מה פתאום קיבלנו מענק? מפני שכל ההתנהגות שלהם חסרת היגיון וחסרת אחריות בממדים בלתי נתפסים. 17,000 הכניסו אנשים מחו"ל למלוניות על חשבונכם, על חשבונכם למה על חשבונך לקחו 17,000 איש מחו"ל ושמו אותם במלוניות?".

על הסכם השלום של ישראל עם איחוד האמירויות אמר לפיד: "הישג מצוין, לא תמצא אותי אומר משהו נגד זה, אין לי 'כן, אבל'. יופי של הישג, טוב למדינת ישראל. מה שטוב למדינת ישראל – לא עושים עליו פוליטיקה, זה יופי של הישג".

על ההחלטה של ראש הממשלה שלא לשתף את שר הביטחון ושר החוץ בהסכם, אמר השותף לשעבר: "ככה הממשלה נראית, ממשלה עקומה שמשפילה את כל מי שנמצא בה אם הוא איננו נתניהו, ושלא עושה עבודה לטובת אזרחי ישראל, זה ייגמר בזה שהבנקים יאבדו יציבות, עסקים לא ישלמו את החובות שלהם, לא יהיה לנו אשראי, לא יהיה תזרים מזומנים".

יו"ר יש עתיד התייחס להפגנות בסמוך למעון ראש הממשלה בבלפור בירושלים ואמר כי "היות ואני חושב שההפגנות קשורות קשר ישיר למצב הכלכלי, ולתחושת ההזנחה המוחלטת, אז זה ילך ויחזור וילך ויחזור. הרי מה קורה? הישראלים כזה עם טוב, ממש לא פייר שיש להם כזו ממשלה. למה הם יוצאים לרחובות? הם אומרים – קמתי בבוקר, פתחתי את העסק, הייתי נחמד לקליינטים, שילמתי מסים בזמן, הממשלה אמרה לי לסגור ונעלמה. נגד זה הם מוחים. כל אחד בא להפגנה עם הסיפור שלו אבל בסוף על זה המחאה, זה לא ילך לשום מקום. יהיו תקופות זה שעלה קצת וירד קצת. הייתי בסיבוב בעוטף עזה בשבת, הלכתי מצומת לצומת. עומדים שם ישראלים נהדרים, היינו בצומת, מעלינו התפוצץ בלון נפץ והם עומדים עם השלט ואומרים 'אנחנו לא מוכנים שהממשלה הזאת תמשיך להתעלל באזרחיה'. אז ההפגנות לא הולכות לשום מקום ואני קורא לכולם לבוא לגשרים".

יו"ר האופוזיציה התייחס לאפשרות להקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת ואמר כי "ברמה הערכית, בל"ד, אי אפשר לא לשבת ולא להסתמך עליהם כי הם באמת קבוצה איומה. עשיתי בדיקה קורונה, מי שעשה לי את הבדיקה ואגב הכול בסדר, קוראים לו עלי, בחור ערבי ישראלי שהולך ממקום למקום לבוש בחום הזה במדי מגן".

"ברמה הערכית מי שמוכן לקבל את הרעיון היסודי שזו מדינה יהודית וזה הבית הלאומי של העם היהודי אין לי בעיה לשבת איתו", הוסיף לפיד. "הם לא ישבו בממשלה, אבל אם נוכל לקבל תמיכה של מה שיותר סיעות ככדי להקים ממשלה – נקים ממשלה. אני בבחירות הבאות רץ לרשות הממשלה כדי להקים ממשלה, אנחנו לא אורחים באירוע הזה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו