טילים איראנים, אילוסטרציה. צילום: ויקיפדיה

עד לטווח של 1,000 ק"מ: איראן חשפה שני טילים על שמו של סולימאני

שר הביטחון האירני הציג שני טילים חדשים שפיתחה - שנקראים על שמו של קאסם סולימאני ומפקד המיליציה השיעית בעירק. הטילים החדשים יכולים להגיע לטווח של 1,000 ו-1,400 ק"מ ומסוגלים לפגוע במטרות איכותיות ברמת דיוק גבוהה במיוחד

איראן חשפה היום (חמישי) שני טילים חדשים, הקרויים על שמם של מפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני ובכיר במיליציות בעיראק שחוסל יחד עמו בתחילת השנה.

האיראנים הציגו את הטילים החדשים והתרברבו ביכולות המרשימות שלהם. על פי הדיווח באירן, הטיל שקרוי על שם הקצין הבכיר, מסוגל לפגוע במטרות בטווח של 1,400 קילומטרים בדיוק של עד 5 מטרים.

בנוסף לטיל הבליסטי שקרוי על שמו של הגנרל הפרסי, האירנים חשפו גם טיל שיוט נוסף, הקרוי על שמו של מפקד המיליציה בעירק, אבו מאהדי אל מוהנדיס – שחוסל יחד עם סולימאני. הטיל הנוסף הוא בעל טווח קצר יותר של 1,000 קילומטרים בלבד.

לאחר שתמונות הטילים הוצגו בתחנת הטלוויזיה המלכותית, הצהיר שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, כי הטילים יקראו על שמם של ראש כוח קודס האיראני לשעבר, קאסם סולימאני, ומפקד המיליציה העירקית אבו מחדי אל-מוהנדיס, שנהרגו בינואר בשיירתם בשדה התעופה בבגדד.

"טילי קרקע-קרקע וטילי שיוט הם נשק חשוב במיוחד עבורנו, והעובדה שהצלחנו להגדיל את טווח טילי השיוט מ-300 ק"מ ל-1,000 ק"מ תוך פחות משנתיים נחשבת כהישג גדול". אמר נשיא איראן, חסן רוחאני וסייג: "תכניות העוצמה והטילים הצבאיים שלנו הם רק לצרכים הגנתיים".

בתחילת החודש, מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את ההצעה האמריקנית להאריך את אמברגו הנשק על איראן שנבקע בהסכם הגרעין עם איראן ב-2015, לאחר שרוסיה וסין התנגדו למהלך. האמברגו הנוכחי צפוי להסתיים באוקטובר. 11 חברות נמנעו, בהן צרפת, גרמניה, ובריטניה, בעוד ארה"ב והרפובליקה הדומיניקנית היו היחידות שהצביעו בעד הארכת האמברגו.

"כישלון מועצת הביטחון לפעול בנחישות בהגנה על השלום והביטחון הבין-לאומי הוא בלתי נסלח", ציין שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בהצהרה לאחר ההצבעה. גם שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, התייחס לנושא וציין כי "ההחלטה לא להאריך את האמברגו היא מבישה. במקום לאפשר למשטר הטרור באיראן לרכוש נשק קטלני, על המועצה להציב עליו סנקציות משתקות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה טילים לעילוי נשמתו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו