צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

לקראת פשרה: ועדת הכספים תכין את הצע"ח לדחיית התקציב לקריאה שנייה ושלישית

גורמים בסביבת יו"ר ועדת החוץ והביטחון צביקה האוזר, אומרים שאחד השיקולים המרכזיים מבחינת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון בני גנץ לקראת קבלת מתווה הפשרה הוא חוסר היציבות מבחינה ביטחונית בגבולות הדרום והצפון של ישראל, שלא באמת מאפשר הליכה לבחירות בעיתוי הנוכחי

פשרה בין הליכוד לכחול לבן? ועדת הכספים תתכנס היום (ראשון) וצפויה לאשר את הצעת החוק לדחיית פיזור הכנסת בשל אי-קבלת חוק תקציב, של חבר הכנסת צביקה האוזר, לקראת אישורה בקריאה שנייה ושלישית במליאה מחר. על פי הצעת החוק, אישור תקציב המדינה יידחה במאה ימים, דבר שיאפשר לדחות את פיזור הכנסת – כך דווח הבוקר ב'כאן חדשות'.

גורמים בסביבת יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, צביקה האוזר, שצוטטו ב'רשת ב" אומרים שאחד השיקולים המרכזיים מבחינת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון בני גנץ לקראת קבלת מתווה הפשרה הוא חוסר היציבות מבחינה ביטחונית בגבולות הדרום והצפון של ישראל, שלא באמת מאפשר הליכה לבחירות בעיתוי הנוכחי.

באופוזיציה טענו שיש עוד חלופה כדי למנוע בחירות, במידה ולא תהיה פשרה בין הליכוד וכחול לבן, והיא הצטרפות של כחול לבן לאחת מהצעות אי-האמון של האופוזיציה שיעלו מחר בכנסת, והצגה של ממשלה חלופית במסגרתן.

מנגד, גורמים בכחול לבן אמרו ל'כאן חדשות' כי האופציה הזו כלל אינה אפשרית כיוון שנדרשת תמיכה של 61 חברי כנסת כדי שהצעת אי-האמון תעבור. כיוון שאין אפשרות לגייס את חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל למהלך שכזה, אין גם דרך להשיג רוב של ,61 ולכן אין סיבה לבדוק לעומק את האפשרות הזו. בכחול לבן הכחישו נחרצות כי נעשתה בדיקה שכזו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו