Yossi Aloni/Flash90

המשטרה במתקפה על יעלון: "המלצתו והשוואתו המרומזת פסולה ובלתי מקובלת"

יו"ר רשימת תל"ם הפנה את שוטרי ירושלים לספר המשווה בין פעולות היישוב היהודי לפעולות הנאצים: "המשטרה צריכה להגן על המשך קיומן של ההפגנות המוצדקות הללו, ולא על נאשם בפלילים". אוחנה: "השווית בין מי שמסכנים חייהם לבין "ממלאי הפקודות" בגרמניה הנאצית"

בעקבות האלימות בהפגנות בבלפור במהלך מוצאי השבת, פרסם היום (ראשון) ח"כ משה יעלון ציוץ חריג שבו המליץ לשוטרי מחוז ירושלים לקרוא ספר שנוי במחלוקת שמקשר בין פעולות הנאצים לבין פעולות מסוימות שנעשו בימי היישוב והקמת המדינה: "ממליץ למפקדי ושוטרי מחוז ירושלים במשטרת ישראל, לקרוא את ספרו של יגאל עילם 'ממלאי הפקודות'", כתב יעלון.

ספרו של עילם מתמקד בשאלת הציות להנהגה, ועוסק בין היתר הן בהשמדת היהודים במלחמת העולם השנייה והן במהלכים שביצעה הנהגת היישוב היהודי וממשלת ישראל הצעירה – מהמאבק בבריטים ועד מלחמת השחרור. יעלון רמז שמקור ההתנהלות החריגה של המשטרה בהפגנה בהוראה מלמעלה.

בהמשך הוסיף כי "ביהמ״ש זורק את משטרת ירושלים מכל המדרגות שוב ושוב. מעצרי שווא סיטונאיים, אלימות פרועה, ותרבות שקר בהכוונת השר לביטחון נתניהו, המבקש להשתמש בלובשי מדים לדיכוי המחאה והדמוקרטיה. אוחנה לא חס על דמם של המפגינים, כדי לשבור את המחאה, ויש מי שעובדים שעות נוספות לספק לו את הסחורה".

לדבריו, "טוב תעשה משטרת ישראל אם תפסיק מיד לשמש כזרוע פוליטית של השר אוחנה, ושולחו – הנאשם נתניהו. מעצרי שווא סיטונאיים והפעלת אלימות שלוחת רסן ובניגוד לחוק, הם בגדר פקודות שדגל שחור מתנוסס מעליהן".

"משטרת ישראל צריכה להגן על המחאה ועל המשך קיומן של ההפגנות המוצדקות הללו, ולא להגן על נאשם בפלילים. אני פונה למקבלי ההחלטות – אל תעמידו את השוטרים בשטח במבחן בלתי אפשרי. נאמנותם היא אך ורק למדינה ולדמוקרטיה, והאלימות הברוטלית של המשטרה כלפי אזרחים שומרי חוק, המפגינים בצדק, היא בלתי חוקית בעליל", הוסיף יעלון.

דוברות המשטרה הגיבה באופן חריג לדברי יעלון ומסרה כי "התבטאויות מסוג זה הן המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרי משטרת ישראל, במחאות וברשת, וכעת גם ע"י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא לבוחריו. המלצתו והשוואתו המרומזת פסולה ובלתי מקובלת, ואנו ממליצים לח"כ יעלון להימנע מהשוואות מעין אלו כלפי מי שמגנים בגופם על החוק, הסדר והביטחון".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כתבה בתגובה ליעלון כי "כבר תקופה שאתה מפיץ רעל ומטנף עלי. התעלמתי. כך נוהגים במחפשי תשומת לב כמוך. אך על דברי הבלע וההסתה שלך נגד שוטרות ושוטרי מ"י לא אשתוק: במחי ציוץ השווית בין מי שמסכנים חייהם 24/7 למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל לבין "ממלאי הפקודות" בגרמניה הנאצית. סימנת אותם. מתבייש בך ועבורך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו