Abed Rahim Khatib/Flash90

בתגובה לטרור הבלונים: צה"ל תקף עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס

"צה"ל פועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד ישראל והפרת ריבונותה", נמסר. דיווח בעזה: 4 מחבלי ג'יהאד נהרגו בפיצוץ בשכונת שוג'אעייה בעת שהכינו רקטה לשיגור על ישראל. גורמי ביטחון הכחישו את מעורבות צה"ל בתקרית. מערכת הביטחון העלתה היום את הדריכות באוגדת עזה

מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (בין שני לשלישי) עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה", נמסר.

בתוך כך, מספר מחבלים מארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי נהרגו מורדם יותר בפיצוץ בשכונת שוג'אעייה ברצועת עזה, כך הודיע דובר מטעם הארגון. לדברי מקורות פלסטינים, המחבלים נהרגו בתאונה בעת השכינו רקטות לשיגור לעבר ישראל. על פי הדיווחים, היו בין 2 ל-4 מחבלים הרוגים בתקרית. לפי הדיווחים, בנוסף נפצעו עוד כ-6 פעילי ג'יהאד אסלאמי, בדרגות פציעה שונות.

סמוך לשעה עשר בלילה נשמע פיצוץ עז ברצועה, שהדיו הורגשו גם בחלקים מעוטף עזה. בתחילה, האשימו כלי התקשורת בעזה את ישראל כאחראית על הפיצוץ, והושמעו טענות על חיסול ממוקד או שימוש ברחפן נפץ. אולם לאחר מספר שעות התברר כי מדובר ב"תאונת עבודה" פנימית, שאירעה ככל הנראה במחרטה לייצור רקטות או בניסיון של הפעילים להעביר רקטות ממקום למקום.

מערכת הביטחון העלתה היום את הדריכות באוגדת עזה, מחשש כי חמאס עלול להגביר את הטרור בגדר אם ביקור שליח קטאר ברצועה, הצפוי להתקיים בימים הקרובים, לא יעמוד בציפיות. מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מקווה כי הקטארים יאשרו להעביר לרצועה סיוע גדול יותר מהסכום הקבוע, תוך מתן התחייבות לכמה שנים, ועלול להגיב בשיגור רקטות לכיוון העוטף במקרה שיתגלו פערים או עיכובים בפגישתם.

כזכור, לפחות 36 שריפות פרצו במהלך החל משעות הבוקר, בשטחי יישובי עוטף עזה. מרשות הכיבוי וההצלה נמסר כי השריפות כובו בסיוע צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים, צה"ל, רבש"צים, צוותי כיבוי של חיל האוויר ומתנדבים. רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול. מרביתן היו קטנות ולא מסוכנות.

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום בסוללת כיפת ברזל בדרום הארץ ביחד עם מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל רן כוכב: "אני נמצא כאן באחד מאתרי ההגנה האווירית שפרוסים בדרום, כולם כאן עושים עבודה מצילת חיים בהגנה על יישובי הדרום. אנחנו לא מוכנים לקבל לא רקטה, לא בלון, ושום הפרה ביטחונית. ככל שזה יימשך – אנחנו נמשיך לפעול ונמשיך להגיב בעוצמה. ראשי חמאס צריכים לדעת: כשהבלונים מתפוצצים אצלנו, הפיצוצים אצלם יהיו הרבה יותר כואבים", אמר גנץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו