צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90

ניסנקורן: "לא נאפשר פוליטיזציה במינויים"; אלקין: "לא תהיה אופוזיציה בממשלה"

גם אחרי שאיום הבחירות הוסר מהשולחן, המתקפות ההדדיות של השבוע האחרון ממשיכים: שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר הבוקר: "לא תהיה פוליטיזציה של מינויים, צריך להתמקד באזרחים". השר זאב אלקין מהליכוד השיב: "כחול לבן צריכים להבין שהם לא יכולים לתפקד כאופוזיציה מתוך הממשלה"

למרות שהכנסת אישרה אמש את דחיית העברת התקציב, המתיחות בין כחול לבן לליכוד נמשכת. שר המשפטים, אבי ניסנקורן, התייחס הבוקר (שלישי) לעתיד הקואליציה בראיון ל'גלי צה"ל', ואמר כי "אנחנו צריכים לוודא שבנושאים של שלטון החוק – הדברים נשמרים". מנגד, השר זאב אלקין הסביר כי "ברגע שהשותפים שלנו יבינו שכשאתה בממשלה אתה לא יכול בו זמנית ליהנות מתחושה שאתה באופוזיציה – נוכל לעבוד ביחד".

"אנחנו צריכים להתמקד במאבק בקורונה, בנושא הכלכלי-חברתי ולא תהיה פוליטיזציה של מינויים", אמר ניסנקורן בפתח דבריו. "בסופו של דבר, רה"מ אומר מה שטריוויאלי וצריך לוודא שזה מה שקורה. אנחנו בראש של אחדות, אנחנו רוצים לתת הזדמנות למדינת ישראל לצאת מהבוץ. אנחנו באים מתוך אמונה אמיתית שהמדינה חייבת אחדות והתמקדות בנושאים החשובים. אנחנו צריכים לוודא שבנושאים של שלטון החוק – הדברים נשמרים. יש עצמאות של המערכת, שאחראית על שלטון החוק במובן המשפטי".

"אני חושב שחשוב היום לדבר על המהות", הוסיף שר המשפטים. "גנץ אמר בצדק שזו לא העת לבחירות. אנחנו צריכים להתמקד במאבק הלא פשוט בקורונה. הדבר השני הוא שאנחנו חייבים לשמור על מערכות החוק למען כולנו".

השר אלקין דיבר גם הוא בעד אחדות הממשלה בריאיון ל'גלי צה"ל', אולם הבהיר שכחול לבן צריכה לשנות את התנהלותה: "אנחנו רוצים שהממשלה תעבוד, ולכן גם תמכנו בדחיית בחירות ומתן ארבעה חודשים ל'ריסטרט' ולנסות שהממשלה תפעל באופן נורמלי. בשביל זה צריך שותפים ושלא תהיה עוד פעם אופוזיציה בתוך הממשלה".

"אי אפשר שהממשלה לא תתכנס כמו שהיה בשבועות האחרונים ושיהיה וטו של השותפים שלנו", המשיך אלקין. "ברגע שהשותפים שלנו יבינו שכשאתה בממשלה אתה לא יכול בו זמנית גם ליהנות מתחושה שאתה באופוזיציה – עם כל ההבדלים האידאולוגיים הגדולים שבינינו, נוכל לעבוד ביחד. רק צריך בשביל זה לעשות שינוי גישה ולהתחיל לעבוד ביחד ואני מאוד מאוד מקווה שזה מה שיקרה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו