צילומים: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ לשר החוץ הבריטי: "למצוא דרך להפעלה מחודשת של אמברגו על איראן"

שר הביטחון נפגש עם דומיניק ראב המבקר בישראל ודנו על ההזדמנויות המדיניות החדשות שהביאה הנורמליזציה עם איחוד האמירויות. גנץ הביע את רצונו לקדם יחסים עם שותפים אפשריים נוספים ברחבי המזרח התיכון שיתרמו לשגשוג באזור, וציין כי הוא קורא לפלסטינים לחדש את התיאום הביטחוני והמשא ומתן, אחרת יישארו מאחור

שר הביטחון בני גנץ נפגש הבוקר (שלישי) עם שר החוץ הבריטי דומיניק ראב המבקר היום בישראל. בפגישה השתתפה גם השרה לעניינים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן. בפגישה דנו על ההזדמנויות המדיניות החדשות שהביאה הנורמליזציה עם איחוד האמירויות והרצון ההדדי למנפה לטובת הישגים מדיניים שמשקפים את האינטרסים שחולקות ישראל ובריטניה.

גנץ הביע את רצונו לקדם יחסים עם שותפים אפשריים נוספים ברחבי המזרח התיכון שיתרמו לשגשוג באזור, וציין כי הוא קורא לפלסטינים לחדש את התיאום הביטחוני והמשא ומתן, אחרת יישארו מאחור. השרים חתמו את השיחה בציון לחיוב של היחסים הביטחוניים העמוקים והמשמעותיים הקיימים בין ישראל לבריטניה והכוונות להדקם במסגרת פעילות משותפת.

מלשכתו של גנץ נמסר עוד כי לאור ההתרחשויות האחרונות במועצת הביטחון, הדגיש גנץ כי "יש למצוא את הדרך להפעלה מחודשת של אמברגו הנשק למול האיראנים, המערערים את היציבות האזורית וממשיכים לפתח את תוכנית הגרעין". הוא הוסיף כי "ישראל לא תרפה ותמשיך לפעול בכל המישורים הדיפלומטיים, המרחביים והביטחוניים כדי למנוע את ההתפשטות והתוקפנות האיראנית".

השרה אורית פרקש הכהן ביקשה ממשלת בריטניה לפעול נגד קמפיין הדה-לגיטימציה המתגבר בשטחה. בפנייתה לשר ראאב אמרה השרה פרקש הכהן, כי "קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל הפך לנפוץ ברחבי אירופה והעולם, כולל באנגליה. אני לא מכוונת לביקורת נגד ישראל, אלא להטלת ספק בזכות הקיום של המדינה או זכותה להגן על עצמה".

"רק בסוף השבוע האחרון משרדי חברה ביטחונית ישראלית הושחתו, בפעם הרביעית בחודש האחרון. אנחנו רוצים שחברות ישראליות ימשיכו לעשות עסקים בלונדון. זה טוב לשתי המדינות", היא הוסיפה. בתגובה לדברים שר החוץ הביע עמדה נחרצת נגד פגיעה בזכות הקיום של ישראל והבטיח כי בריטניה מחוייבת לנושא.

בהמשך השיחה השרה פרקש הכהן נגעה גם בחשיבות של עצירת שיח השנאה והפצת השקרים ברשתות החברתיות, והודתה לממשלה הבריטית על מאבקה למיגור התופעה, כמו גם בבעייתיות של מימון ממשלתי לארגונים המקדמים חרם על ישראל. ״אני רואה את שיח השנאה ברשתות שמתגבר בתקופת הקורונה, עם תקיפת יהודים ותקיפות נגד ישראל מימין ומשמאל. לכן, אני מעריכה את הצעות החוק המקודמות על ידי ממשלת אנגליה כדי להיאבק בתופעה הבזויה הזו בצורה יעילה".

אשכנזי לשר החוץ הבריטי: "התאכזבנו מההצבעה שלכם על האמברגו נגד איראן"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו