ארדן בתלונה למועצת הביטחון: התקפות חיזבאללה ידרדרו את האזור להסלמה

שגריר ישראל לאו"ם פנה למועצת הביטחון בדרישה שתנקוט צעדים מידיים מול ממשלת לבנון וכוח יוניפי"ל לאחר הירי לעבר כוחות צה"ל בגבול הצפון. ארדן צירף לתלונה צילום אוויר של האזור ממנו בוצע ניסיון הפיגוע של חיזבאללה הנמצא בין שתי עמדות של כוח יוניפי"ל ובסמוך לקו הכחול

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, פנה היום (חמישי) במכתב תלונה רשמי חריף למועצת הביטחון בדרישה שתנקוט צעדים מידיים מול ממשלת לבנון וכוח יוניפי"ל לאחר הירי לעבר כוחות צה"ל בגבול הצפון ע"י חוליית מחבלים של חיזבאללה. בתלונתו ציין השגריר ארדן כי "המתקפה האחרונה לעבר כוחות צה"ל, לצד התעצמות חיזבאללה ופעילותו בדרום לבנון, מגדילות את הסיכוי להסלמה בגבול הצפון וזו עלולה להוביל להשלכות קשות כנגד לבנון והאזור כולו".

ארדן צירף לתלונה צילום אוויר של האזור ממנו בוצע ניסיון הפיגוע של חיזבאללה הנמצא בין שתי עמדות של כוח יוניפי"ל ובסמוך לקו הכחול. "הצילום ממחיש את אוזלת היד של כח יוניפי״ל שאינו מממש את ייעודו והועבר ברקע דרישת ישראל לחיזוק סמכויות ופעילות הכח אל מול פעילות הטרור של חיזבאללה", אמרו במשלחת הישראלית לאו"ם.

ב'כאן חדשות' דווח כי חלה התקדמות בדיונים על מנדט יוניפי"ל בין צרפת לארצות הברית, בדבר מתן סמכויות לכוח כדי לאפשר לו גישה לאתרים שבעבר לא היה יכול להגיע אליהם. עד כה צרפת סירבה לתת לכוח השלום של האו"ם בלבנון יותר סמכויות.

גורמים המעורים בפרטי הדיונים אמרו כי עדיין לא הושגה הסכמה בין הצדדים – אך השיחות כל הזמן נמשכות במטרה להביא להסכמה עוד השבוע. אם לא יושגו הסכמות השבוע, יימשכו הדיונים עד ל-31 באוגוסט, יומו האחרון של המנדט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו