Fadi Fahd/Flash90

3 שריפות בעוטף; שליח האו"ם: "בנסיבות הנוכחיות לא נצליח למנוע הסלמה"

על אף ניסיונות ההסדרה, הפרחת בלוני התבערה מעוטף עזה נמשכת גם היום. יערני קק"ל כיבו שריפות ביערות כיסופים ושוקדה. אמש שוגרו שש רקטות לעבר ישראל. הג'יהאד האסלאמי: "המשך העיכוב בהסרת המצור יוביל לפיצוץ". האו"ם, קטר ומצרים במאמצי הרגעה, שליח האו"ם במסר בעברית

שלוש שריפות פרצו היום (שישי) בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. יערני קק"ל כיבו שריפות שפרצו ביערות כיסופים ושוקדה בנגב המערבי ודיווחו שהן היו קטנות ולא היוו סכנה.

מתווכים מהאו"ם, מצרים וקטר פועלים להחזיר את הרגיעה. השליח הקטרי מוחמד אל-אמדי נמצא בעזה מיום שלישי ומקיים שיחות עם ראשי חמאס. למרות מאמצי התיווך והדיווחים על הגדלת המענק, הפרחת הבלונים נמשכת.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הזהירה את ישראל מ"המשך העיכוב בביצוע התנאים הנוגעים לשבירת המצור שיוביל לפיצוץ", וכי ישראל "נושאת בכל האחריות על כך".

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב אמר היום כי "המצב בעזה ובסביבתה מידרדר במהירות. חמושים ממשיכים לשגר רקטות ובלוני תבערה. הידוק הסגרים הופך את החיים בתוך הרצועה לבלתי נסבלים. אספקת החשמל ירדה ל-3 שעות ביום. בתי החולים בקושי מתפקדים".

עוד הוסיף המתווך הבינלאומי בהודעה שפרסם בערבית כי "לצד התדרדרות המצב בעזה, ישנה גם עלייה חדה במקרי הקורונה בקרב האוכלוסייה. עם מערכת הבריאות שלא מתפקדת, בלי חשמל, עם עלייה באבטלה ועם פעילות מתמשכת של חמושים וסגרים, אני מודאג מאוד שאנחנו עומדים בפני הסלמה".

השליח פנה לארגוני הטרור אותם כינה "חמושים פלסטינים" ואמר כי הם "חייבים להפסיק מיד את שיגור הרקטות ובלוני התבערה". מנגד, דרש כי "על ישראל לחזור ולאפשר את משלוחי הדלק של האו"ם לטובת אספקת החשמל. בנסיבות הנוכחיות שום מאמץ גישור למניעת הסלמה ושיפור המצב לא יכול להצליח".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו