Ail Ahmed/Flash90

צה"ל לא הגיב אתמול, 25 שרפות היום – השליח הקטרי ייפגש עם בכירים בישראל

24 שריפות פרצו אתמול בעוטף עזה מבלוני תבערה, אולם בניגוד להצהרות - צה"ל לא תקף מטרות חמאס ברצועה. לפחות 25 שריפות פרצו היום בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח רצועת עזה. במקביל, השגריר הקטרי עזב את הרצועה ונכנס לישראל

לפחות 25 שרפות פרצו היום (שבת) עד שעות הצהריים בשטחים בעוטף עזה כתוצאה מבלונים ששיגרו פעילי טרור מהרצועה. בכל המקרים לא היו נפגעים בגוף, אך נזק נגרם לשטחים. מרבית השריפות פרצו באזור המועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצת אשכול. גם אתמול (שישי) פרצו 24 שריפות מבלוני תבערה בעוטף עזה, אך צה"ל לא תקף הלילה יעדי חמאס ברצועת עזה.

העיתון הפלסטיני 'אל-קודס' דיווח כי השליח הקטרי, מוחמד אל-עמאדי, שעזב את עזה צפוי להיפגש עם כמה בכירים ביטחוניים בישראל, זאת אחרי שנפגש בימים האחרונים עם הנהגת חמאס מספר פעמים בניסיון להשיב את השקט ולקרב בין העמדות של שני הצדדים. בעיתון דיווחו כי בחמאס עומדים על דרישותיהם הקשורות לחשמל, מים, תשתיות ופרויקטים בינלאומיים, בהם בית החולים האמריקני.

בנוסף הם דורשים שישראל תספק לרצועה את כל מה שנחוץ לה כדי להיאבק בנגיף קורונה. בעיתון דיווחו ממקורותיו שישראל מצדה עומדת על כך שכל ההתקפות מעזה ייפסקו בהן שיגור בלוני התבערה לפני שייעשה צעד ישראלי הקשור לפתיחת המעברים והכנסת דלק המיועד לאספקת חשמל וצרכים נוספים. אל-עמאדי, לפי הדיווח, צפוי לחזור הערב או אחרי חצות לרצועה בהתאם לתוצאות הפגישות שיקיים בישראל.

במהלך היום התנהל דיון בבסיס התיאום והקישור של צה"ל ברצועת עזה שבו השתתפו השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי, נציגי שב"כ, מתפ"ש ופיקוד דרום. השליח הקטארי דן עם הצדדים בהצעות חמאס לרגיעה לאחר שנפגש השבוע עם בכירי הארגון ברצועת עזה. לפי מקורות ביטחוניים, השליח הקטארי הבהיר כי בשלושת הימים האחרונים הכסף לא הועבר לחמאס.

בהודעת חמ"ל הפלגים המשותף ברצועת עזה, נמסר כי הארגונים לא יאפשרו לישראל "להשתמש בתירוץ הבלונים כדי להפציץ את המוצבים ברצועה", וכן כי בחמאס ישיבו על כל תקיפה ישראלית. לפי הודעת הפלגים, "הכיבוש מנסה לנצל את הקורונה ככלי מחליש, אבל אנחנו בוחרים להתאים את ההתנגדות לקורונה".

הבוקר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי מקור בחמ"ל הפלגים המשותף של ארגוני הטרור ברצועת עזה אמר שהזרועות הצבאיות מטעם כול הפלגים הודיעו על מוכנותן למערכה ארוכת טווח מול ישראל. המקור אמר ששיגור הרקטות אתמול בבוקר לעבר עוטף עזה בוצע בתגובה לתקיפת צה"ל ברצועת עזה, פחות משעה לפני כן.

אתמול, פורסם כי בישראל מעריכים שההתמודדות נגד מגפת הקורונה תגרום לחמאס להחזיר את הרגיעה. על כן, הוצע לארגון הטרור סיוע במאבק בנגיף כתנאי להפסקת הפרחת בלוני התבערה ושיגור הרקטות לעבר יישובי הדרום. זאת, ברקע עליית מספר הנדבקים ברצועה ל-146 בני אדם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו