צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

כ"ץ: "ברקת צריך להתרחק מכל נושא כלכלי"; ברקת: "הוא צריך להתפטר"

שר האוצר ישראל כ"ץ תקף הבוקר בחריפות את ח"כ ניר ברקת שמתח ביקורת על משרד האוצר, ואמר: "ניר ברקת היה ראש העיר הכושל ביותר בירושלים. הוא הפך את עיר הבירה להיות הענייה ביותר במדינה והננטשת ביותר". ברקת הגיב: "אין אחד במדינה שלא יודע שהאוצר נכשל בטיפול במשבר הכלכלי"

העימותים בליכוד נמשכים: שר האוצר ישראל כ"ץ תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את חברו למפלגה ח"כ ניר ברקת על רקע הביקורת שמתח עליו ואמר כי "אדם שכל עיסוקו רק בלתקוף כי אין לו עיסוק אחר. ניר ברקת היה ראש העיר הכושל ביותר בירושלים. הוא הפך את עיר הבירה להיות הענייה ביותר במדינה והננטשת ביותר. בעניין הזה אדם חייב לא להתעסק בכל עיסוק כלכלי".

בראיון ל'רשת ב" אמר שר האוצר: "כל סיפור ההיי-טק וההשקעות וההון המשפחתי שלו – אין לו משמעות. הרקורד של אדם נבדק בעשייה הציבורית. הוא בעשר שנים נכשל כישלון חרוץ בזה שהפך את ירושלים לעיר הכי ענייה, איך אתה מעז לבוא לדבר על כלכלה?". כץ הוסיף: "בליכוד לא אוהבים חתרנות. לדעתי מצבו יחמיר בפעם הבאה. הוא יכול לדבר נגדי – הוא בעצם מדבר נגד ראש הממשלה".

ח"כ ברקת, שנתניהו ייעד אותו להיות שר אוצר אך חזר בו, התראיין לאחר כ"ץ ואמר: "הוא מסכן את שלטון הליכוד. הוא צריך להתפטר לאלתר, זה גדול עליו בכמה מידות". ברקת הוסיף: "אני מקווה שראש הממשלה מבין שצריך למצוא לו תפקיד אחר. אי אפשר לקחת סיכון כל כך גדול על כלכלה עם בן אדם בלי חשיבה יזמית, בלי היכולת להוביל שינוי בנועם עם המגזר העסקי וההסתדרות".

עוד התריע: "הוא מאבד עשתונות, הוא מתנפל על שרים, על הפקידות, כעת על מי שמעז להציע חלופות אחרות. מי שאחראי על ניהול המשבר הכלכלי זה שר האוצר. כולנו יודעים שזה כישלון אחד גדול. לאוצר צריך מישהו עם ניסיון והבנה כלכלית. אני לא יודע מה יקרה אם זה יימשך ככה עוד ארבעה חודשים – יש לו זכויות אבל החשיבה שהוא מבין וקובע הכול, זה לא הולך ככה".

ברקת עקץ: "הזהרתי אותו לגבי ניהול המשבר והוא לא הקשיב. ראש הממשלה ואני חושבים מאוד דומה לגבי איך היה צריך לנהל את המשבר הזה בתחילתו". על המתקפה של כ"ץ סביב התנהלות ברקת כראש עיר אמר: "זה רק מצביע על איבוד עשתונות. כולם מבינים מה עשיתי – גם הוא עצמו שיבח. זה מה שיש לו להתעסק?".

מאוחר יותר, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב ברקת: "אין אחד במדינה שלא יודע שהאוצר נכשל בטיפול במשבר הכלכלי. כל יום שעובר וישראל כץ ממשיך בתפקידו כשר אוצר, הוא סכנה לכלכלת ישראל, לפרנסה של כמעט מיליון איש וסכנה לשלטון הליכוד והימין. חייבים שינוי כיוון ודרך אחרת ולכן כ"ץ חייב להתפטר עכשיו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו