Fadi Fahd/Flash90

21 שריפות פרצו בעוטף עזה; דיווח: התקדמות בדיונים עם שליח קטאר

העיתון "אל חיאם" הפלסטיני דיווח על התקדמות במו"מ עם חמאס באמצעות המתווך הקטרי - ישראל הסכימה לכמה מהדרישות בתמורה להפסקת ההסלמה, אך טרם הגיעו להבנות סופיות. ראשי המועצות צפויים להתכנס ולדון בצעדי הפעולה כנגד הממשלה במטרה להפעיל לחץ ולקבל את הסיוע הדרוש

21 שריפות פרצו היום (ראשון) בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. הבוקר נחת צרור בלונים עם מטען חשוד בשטח חקלאי שבמועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה. מבדיקת חבלני משטרה שהוזעקו למקום עלה כי מדובר במטען נפץ, הוא נוטרל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

העיתון הפלסטיני אל-איאם דיווח כי נרשמה התקדמות בדיונים שניהל במהלך ביקורו באזור השגריר הקטארי, מוחמד אל עמאדי, עם בכירים ישראלים ובכירים בפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה ביממה האחרונה. על פי מקורות, ההתקדמות חלה לאחר שישראל הסכימה לחלק מדרישות הפלגים – אף שלא הושגו הבנות סופיות.

המקורות ציינו כי הצד הישראלי הביע את נכונותו לפתוח את המעבר לרצועה ולהכניס אליה דלק באופן מיידי, אם שיגור בלוני התעברה ייפסק. זאת בנוסף לכניסת כספי המענק הקטאריים, בשווי של 30 מיליון דולר, הסרת מגבלת מרחב הדיג, והקלה על הכנסת ציוד רפואי למאבק בנגיף הקורונה.

ב'חדשות 12' דווח כי ראשי המועצות של עוטף עזה יכנסו דיון חירום מיוחד כדי לגבש צעדי מחאה נגד הממשלה. בחודש דצמבר הקרוב תסתיים חבילת הסיוע ליישובי העוטף והחשש הוא שתושבי האזור ייפגעו משמעותית. חבילת הסיוע לעוטף, שמאושררת כל שנתיים, כוללת בין היתר הטבות מס, תקציבי חוסן, חינוך ורווחה בעלות של כ-700 מיליון שקלים. מבחינת ראשי המועצות בעוטף החשש הוא מפגיעה ישירה בתושבים בשל הפסקת הסיוע שככל הנראה לא תעבור בשל דחיית אישור תקציב המדינה ב-100 ימים.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התייחס בכאן רשת ב לטרור הבלונים, ואמר בריאיון: "אמרתי לראש הממשלה 'אני רואה כמה אתם דואגים למשפחות שלכם', הגיע הזמן שיבינו את הדאגה שלנו למשפחות שלנו, ולא יבדקו אותנו לפי אם יש הרוגים אז נגיב ואולי נחסל מחבלים".

שר הפנים אריה דרעי כתב הערב בטוויטר: "‏התפרצות הקורונה בעזה ודרישות ארגון חמאס מישראל מחייבות אותנו לעמוד איתן ולדרוש את שחרור השבויים והנעדרים שלנו בעזה. הומניות תמורת הומניות. די עם ההומניות על חשבון ילדנו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו