צילום: דוברות המשטרה

הסדרה? בלון נפץ ששוגר מהרצועה התפוצץ בחוף באזור אשדוד

ההסלמה האחרונה בדרום נמשכה כמעט חודש. מאות שריפות פרצו ברחבי עוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה, ונורו גם רקטות לשטחי ישראל. בתגובה, צה"ל תקף מטרות חמאס, סגר לחלוטין את מרחב הדיג וסגר את המעברים לרצועה

חבלני משטרת ישראל הוזעקו אמש (שני) בעקבות בלון חשוד שנחת בחוף באזור עיר אשדוד. בבדיקה מקצועית ראשונית שערך חבלן המשטרה עלה כי מדובר בבלון תבערה ובוצעו פעולות מקצועיות לנטרולו. "בכל מקרה בו מאתרים חפץ חשוד, לרבות עפיפונים ובלונים, יש לדווח מיד למוקד 100 של משטרת ישראל, לא לגעת ולהרחיק סקרנים עד הגעת כוחות המשטרה למקום", הזכירו במשטרה.

ההסלמה האחרונה בדרום נמשכה כמעט חודש. מאות שריפות פרצו ברחבי עוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה, ונורו גם רקטות לשטחי ישראל. בתגובה, צה"ל תקף מטרות חמאס, סגר לחלוטין את מרחב הדיג וסגר את המעברים לרצועה. אתמול פרצו לפחות שבע שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה.

יצוין כי מאז תחילת גל הבלונים הנוכחי ב-5 באוגוסט הם גרמו ליותר מ-600 שריפות. 450 מהן ארעו ביערות קק"ל, שיושב הראש שלה, דני עטר, סייר היום באזור יחד עם ראשי המועצות האזוריות. יערות קק"ל כיסופים, בארי, נחל עוז ונתיב העשרה סבלו עד כה ממספר הדלקות הגדול ביותר. רק שלשום פרצו לפחות 21 שריפות באזור כתוצאה מבלוני תבערה.

כזכור, ארגון הטרור חמאס הודיע כי הושגו הבנות לקידום רגיעה ברצועת עזה בתיווך קטאר. בארגון אמרו כי הוסכם לעצור את "התוקפנות של ישראל" כחלק מהשיחות שקיימו בימים האחרונים עם השליח הקטארי לעזה מוחמד אל-עמאדי. בחמאס טענו כי במסגרת ההבנות הוחלט גם כי קטאר תסייע במגוון פרויקטים אזרחיים ברצועה, בעיקר למלחמה בקורונה.

גורמים בישראל אישרו כי "הושגו הבנות בין חמאס לקטארים בנוגע למשבר עם ישראל". לפי הגורמים, "הקטארים יעבירו את הכסף על החודשיים האחרונים, בנוסף למענק קורונה. ישראל תפתח מחדש ממחר את מעבר כרם שלום באופן מלא, ואת מרחב הדיג כפי שהיה עד לאחרונה". לפי אותם גורמים, "הדיון לגבי יתר דרישות חמאס לגבי פרויקטים אזרחיים יימשך, והארגון יפסיק את הפרחת בלוני התבערה והנפץ מהרצועה. ההודעה של חמאס היא חלק מהדרישה הישראלית"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אישר בפועל את הדיווחים ומסר כי "בהמשך למאמצי הרגיעה ובתום התייעצות ביטחונית בראשות שר הביטחון בני גנץ – הוחלט על החזרת פעילות המעבר כרם שלום לשגרה, החל ממחר (שלישי), לרבות כניסת דלק. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה יוחזר ל-15 מיילים ימיים. החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לקדמותה, מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית. ההחלטה תיבחן במבחן המציאות – אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו – ישראל תפעל בהתאם".

בהודעת ארגון הטרור נמסר כי "הגענו להבנות רגיעה עם ישראל, להחזרת השקט ומניעת ההסלמה". בחמאס הוסיפו: "במסגרת המאמצים, נודיע בקרוב על כמה פרויקטים שנועדו לשרת את עמנו, ולהקל עליהם בצל גל הקורונה שפקד את רצועת עזה. נחזיר את המצב למה שהיה לפני ההסלמה".

בארגון התייחסו גם להתפרצות הקורונה ברצועה, והודיעו כי "יוכרזו מספר פרויקטים המשרתים את עמנו ברצועת עזה ותורמים להקלתם בעקבות גל הקורונה שפקד את רצועת עזה, בנוסף להחזרת המצב למה שהיה לפני ההסלמה". עוד נכתב כי "כאשר הנהגת התנועה מביעה את תודתה והערכתה על המאמץ והתמיכה הלאומית בעמנו, תוך התפילה לאלוהים שיגן על עמנו ועל אומתנו מכל רע, מפני המגיפה והנגע, ומרוע האויבים".

ערוץ אל-מיאדין דיווח מפי מקור בחמאס, כי במסגרת ההבנות שהושגו בערבות קטרית יותקן קו מתח חדש בעזה וכמות החשמל תגבר, תימשך העברת דלק במימון קטרי לתחנת הכוח בעזה, יוכנס ציוד רפואי הדרוש להתמודדות עם נגיף הקורונה בעזה. כמו כן, בעזה יתחילו לפתח פרויקטים בנושא התעשייה שיפחיתו את אחוזי האבטלה.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו הוא מאשר את השגת ההסכם ומברך עליו: "הפסקת שיגורי בלוני התבערה והשבת החשמל לרצועת עזה, יאפשרו לאו"ם להתמקד בהתמודדות עם משבר הקורונה באזור", כתב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עכשיו יספרו לנו שזו רק זליגה…..טעות….ארגון סורר…ועוד שטויות פחדניות.ואם יהיה שקט זה עד שהחמאס יחליט שהוא צריך לסחוט עוד משהו מישראל.והוא יודע איך לוחצים ואיך סוחטים ממשלה פחדנית. ותושבי הדרום כרגיל בני ערובה וחללי צהל עדיין בעזה…העיקר נסיכויות המפרץ…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו