מוצאי ר"ה באומן. צילום: Yaakov Naumi/Flash90

אוקראינה: תאושר כניסה של עד 3,000 איש לאומן

לדברי שר הפנים האוקראיני "בזמן החג עצמו יאכפו הגבלות שונות ברחבי אומן. "אנו מבינים את הסיכון שבחגיגות, יחידות משרד הפנים יוודאו שהחוק, הסדר והביטחון ייאכפו ברחובות אומן". על פי ההיערכות בחסיודת ברסלב יש במקום כבר כ1,200 חסידים

שר הפנים האוקראיני הודיע היום (שני) כי הרשויות יאשרו כניסה של עד 3,000 איש לאומן במהלך ימי ראש השנה הקרוב. על פי הדיווח של יאיר שרקי ב'חדשות 12' ההערכות בחסידות ברסלב היא שכעת באומן שוהים כבר 1,200 ישראלים.

"על פי הערכות שונות, מדי שנה באו 30-40 אלף איש לאומן כדי לחגוג את השנה היהודית החדשה, אך השנה, בשל המגיפה העולמית, רק כ-3,000 איש יבקרו בעיר", אמר שר הפנים האוקראיני והוסיף: "כל המתפללים שייכנסו למדינה תחת ההגבלות שהטילה הממשלה יעברו בדיקות גילוי קורונה".

לדבריו, בזמן החג עצמו יאכפו הגבלות שונות ברחבי אומן. "אנו מבינים את הסיכון שבחגיגות, יחידות משרד הפנים יוודאו שהחוק, הסדר והביטחון ייאכפו ברחובות אומן. נעשה כמיטב יכולתנו להבטיח שהאירועים יעברו ברוגע ובביטחה".

במזכירות ברסלב עדיין ממשיכים במגעים עם הרשויות האוקראיניות ובכוונתם לפעול לקבלת אישור לכמה שיותר חסידים שיוכלו לחגוג את ראש השנה מקום. בחסידות טוענים שכ-1,200 ישראלים נמצאים כבר באומן. בישראל קיבלו מאוקראינה מפתח של 10 מ"ר לאדם באזור שהוגדר מראש – אך כעת השאלה היא מהו אותו "אזור".

כזכור, לפני כשבועיים, ממשלת אוקראינה אישרה איסור זמני על כניסת תיירים לשטח המדינה. ההחלטה התקבלה במסגרת ישיבת ממשלה בשל התפרצות הקורונה במדינה. יום קודם לכן, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע שייענה לדרישת ישראל להגביל כניסת מתפללים יהודים לעיירה אומן, בה נמצא הציון של רבי נחמן מברסלב – מקום אליו מגיעים רבבות יהודים מדי שנה בראש השנה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא כועס, רק מאוכזב.. חבל שהם לא מבינים את הנזק התדמיתי שזה עושה לכולנו, אגואיסטיות במיטבה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו