צילום: פלאש 90

ראש המוסד: "מקווה שהסכם עם סעודיה בהישג יד – מדובר על שנים של מגעים"

ראש ארגון הביון הישראלי שהינו מ'שושביני' ההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין התראיין באופן חריג לתקשורת: "אני מאמין שיש עוד מדינות בתוך המפרץ הפרסי שעוד תבואנה במגע פורמלי עם מדינת ישראל, ויש גם מדינות מחוץ למפרץ הפרסי שיכולות גם הן להצטרף"

ראש המוסד יוסי כהן העניק הערב ריאיון נדיר ל'חדשות 12' בו התייחס למאמצים שהשקיע בתיווך הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. "יש כאן שבירה מסוימת של תקרת הזכוכית שנהוגה בינינו לבין מדינות ערב", אמר, "מדובר על שנים של מגעים שמנוהלים באופן מאוד מאוד עדין, לטוות יחסים עם מדינה שאין לנו יחסים פורמליים דיפלומטיים או בכלל".

"המטרה של הארגון שבראשו אני עומד כרגע היא תמיד להגיע למצב שבו אנחנו מנהלים יחסים ברבדים שונים", הסביר כהן בראיון לדנה ויס, "הם יכולים להיות בהתחלה יחסים כלכליים, יחסי מסחר, יחסים של הדדיות בהבנת האירועים הביטחוניים – הזירתיים והכלליים. ולאט לאט בסוף אני חושב שהמטרה של כולנו היא להגיע ליחסים פורמליים עם מדינות ערב".

כהן התייחס לאפשרות של חתימת הסכמים דומים עם מדינות נוספות. "אני מאמין שיש עוד מדינות בתוך המפרץ הפרסי שעוד תבואנה במגע פורמלי עם מדינת ישראל, ויש גם מדינות מחוץ למפרץ הפרסי שעדיין לא מחזיקות בקשר דיפלומטי פורמלי עם מדינת ישראל, שיכולות גם הן להצטרף". בנוגע להצטרפותה של סעודיה עוד לפני סיום כהונתו של כהן, הוא אמר כי הוא מעריך שיכול להיות מצב כזה והוא מצפה לו.

"חייבת להיבנות מערכת של אמון הדדי בינינו לבינם, עם הגשה מאוד מאוד נכונה, גם של הצד הבילטרלי בין ישראל לבין המדינות האלה, וכמובן של החיבוק והדחיפה המאוד מסיבית והנכונה של נשיא ארה"ב", הסביר את פריצת הדרך. כהן שיתף בתחושות לאחר שבחריין הסכימה לחתימת ההסכם עם ישראל: "נהדר. חלום, דבר מרגש מאוד – אני מסתכל, יושב שם בקהל ואומר – באמת זה קורה".

בראיון קצר נוסף שהעניק ל'חדשות 13' אמר כי הוא "מקווה מאוד שהסכם עם סעודיה בהישג יד". לדברי כהן, "יש מאמצים לא מבוטלים להכניס מדינות נוספות תחת אותה אווירה של שלום ונורמליזציה עם ישראל, ואני מאוד בעד. אני משוכנע שהדבר הזה אפשרי. אני בהחלט מצפה לבשורות, אני מקווה שאולי עוד השנה".

עוד התייחס ראש המוסד בראיון לאלון בו דוד להסכמים שנחתמו אמש בבית הלבן ואמר: "ברמה הביטחונית יש כאן מסר גדול מאוד של מעבר אל תמיכה בישראל. ההסכמים הם שינוי אסטרטגי במלחמה מול איראן".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יוסי כהן מה בקשר להקמת מדינה פלסטין בשטחים הכבושים.
כל הסכמי שלום לא שווים את הדיו כי הפלת שלוטנם של השליטים שחתמתם או מהפכות חוזרים אחורה.
האם אכן ישראל מכבדת הסכמים?

יוסי כהן מה בקשר לשלום עם אזרחי ישראל הערבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו