דיווח: פרופ' ברבש הוא אחד המועמדים לקבל הצעה להצטרף למפלגת 'ימינה'

בבורסת השמות של מפלגת ׳ימינה׳ לקראת הבחירות - עלה שמו של פרשן הקורונה פרופ׳ גבי ברבש ששימש כמנכ״ל ביה"ח איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות, כמועמד לקבל הצעה להצטרף למפלגה. ברבש: "איני מתעניין בהליכה לפוליטיקה". גורמים בימינה: "לא היה ולא נברא"

פרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל ביה"ח איכילוב הקודם, הוא אחד השמות המועמדים לקבל הצעה להצטרף למפלגת ימינה – כך מדווח יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'. על פי הדיווח, עם הנסיקה בסקרים וההערכה שכבר בדצמבר הקרוב תצא המערכת הפוליטית לבחירות, מתחילים במפלגת הימין הלאומית לחשוב כבר כעת כיצד לנצל את המומנטום ולחזק את רשימתם לכנסת.

לאחרונה שוחח בנט עם מקורביו במפלגה. בבורסת השמות עלו כמה אישים שאותם הם מעוניינים לצרף למפלגה. הבולט שבהם הוא פרופ' ברבש – בעל רקורד רפואי עשיר מאוד. הלה הפך בחודשים האחרונים לדמות מוכרת ומזוהה במלחמה בקורונה, מעמדת פרשן חדשות 12 .

בנט כבר הזכיר בראיון האחרון שהעניק ל"ישראל היום" בסוף השבוע האחרון כי הוא מעוניין לעצב את רשימתו כמפלגה כלל־ישראלית ופחות מגזרית, בדגש משמעותי על דמויות שיהיו מזוהות עם המסר המרכזי מבחינתו: טיפול בקורונה ובנזקי הכלכלה הקשים שיצרה. בסביבת השר לשעבר מדברים על רצונו העז של בנט להביא אנשים גם פחות מוכרים, אך עם ניסיון והצלחות בעיקר מתחום ההיי־טק, נציגים מהפריפריה ומהתקשורת.

פרופ' ברבש שלל בתגובה את הדברים וטען כי "הנושא לא רלוונטי, וכך גם כל פנייה בנושא. איני מתעניין בהליכה לפוליטיקה, ואין לי כוונה להתייחס לשמועות בנושא שאינו רלוונטי". גורמים בימינה מסרו בתגובה לדברים: "לא היה ולא נברא".

עוד דווח כי בין בנט לח"כ בצלאל סמוטריץ' עמיתו לסיעה יש הבנה והסכמה להביא שמות נוספים שיהיו מוסכמים על שני הצדדים. מדובר במלאכת הרכבה לא פשוטה, שכן בנט לא היה רוצה לראות דמויות מהקצה הדתי, ואילו סמוטריץ' יתקשה לעכל דמויות המייצגות ליברליות ופתיחות – שעלולות להתנגש בשמרנות הדתית. גורמים במפלגה טוענים כי השניים כבר מדברים על צורת חלוקת יחסי הכוחות במפלגה.

אחת האפשרויות שעולות היא כי בשמונת המקומות הראשונים תהיה חלוקת "ריץ'־רץ'" בין המפלגות (נציג ימינה ונציג האיחוד הלאומי, לסירוגין), ואילו מהמקום השמיני והלאה יהיו שלושה נציגים לבנט ונציג אחד לאיחוד הלאומי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו