Yonatan Sindel/Flash90

בניגוד להנחיות: אלפים הפגינו בבלפור; חמישה נעצרו – 150 קיבלו דו"ח

המשטרה עצרה מפגינים סמוך למעון רה"מ בבירה לאחר שסירבו להתפנות, וחילקה במהלך ההפגנה דוחות בגין אי-שמירת מרחק ועטיית מסיכות. ראש ענף במשטרת ירושלים: "חלק מהמוחים לא מגיעים כדי למחות אלא כדי להתעמת". אלפים מחו נגד נתניהו גם בקיסריה ובתל אביב

תמה ההפגנה שנערכה אמש (מוצאי שבת) בכיכר פריז בירושלים, אליה הגיעו אלפי מפגינים כשקראו קריאות נגד השחיתות השלטונית ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך ההפגנה, בה מששתפים רבים הפרו את ההנחיות שמירת מרחק 2 מטר ועטיית מסכות, התפתחו עימותים בין שוטרים למפגינים, וחמישה מפגינים נעצרו. השוטרים חילקו יותר מ-150 דוחות למשתתפים שלא עטו מסכה או לא שמרו על מרחק.

מהמשטרה נמסר כי "בשעות האחרונות התקיימו מחאות בירושלים בהן נערכו כוחות המשטרה על מנת לאבטח את המשתתפים ולאפשר את קיום המחאה תוך שמירה על הסדר הציבורי וקיום תקנות בריאות הציבור. כבר מתחילת המחאה במקום, כרזה המשטרה מספר פעמים למשתתפים כי יש להקפיד ולשמור על הנחיות בריאות הציבור".

"לצד זה, פעלו השוטרים למימוש שמירת ההנחיות ובמסגרת זו נאכפו ונרשמו דו"חות כנגד מפירי תקנות שמירת מרחק ועטיית מסיכה, וזאת על אף שהמשטרה הגדילה את מתחם ההפגנה על מנת לאפשר למפגינים שמירת מרחק למען בריאותם ובריאות הסובבים. כמו כן, לאחר השעה 21:30 ועל אף דרישת המשטרה למלא אחר פסיקת בג"צ בנושא הקמת רעש, פעלה המשטרה להפסקת מקורות רעש שהופעלו בניגוד לחוק".

"בהמשך, סמוך לחצות, המשטרה כרזה למפגינים שנותרו בצומת, שהיא נערכת לפתיחת הצומת והכבישים לתנועה על מנת להחזיר את השגרה במקום. על אף בקשות המשטרה, חלק מהמפגינים סירבו לפנות את הצומת, והשוטרים נאלצו לפנותם. במהלך המחאה, עצרה / עיכבה המשטרה 5 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים. כעת, כלל הרחובות נפתחו לתנועה", לשון ההודעה.

בארגוני המפגינים טענו כי המפגינים הקפידו על ריחוק חברתי ועל עטיית מסיכות, ואמרו כי היה ניסיון מכוון של המשטרה לפוצץ את ההפגנה ולהוציאה משליטה. "בסביבות השעה 21:45, ללא כל התראה מוקדמת ובמטרה ברורה להלהיט את הרוחות, המשטרה הפרה את פסיקת בג"ץ ופירקה באלימות את מערכת הכריזה שהציבה תנועת 'קריים מיניסטר' שניגנה מוזיקה וכרזה למפגינים להקפיד על מרחק. במהלך הפירוק פגעו שוטרים במפגינים וביצעו מעצריי שווא אלימים". הם ציינו כי לפי בג"ץ, ניתן להשתמש במערכת ההגברה עד 23:00.

לאחר שהמפגינים בבלפור כרזו למשטרה להרחיק את המחסומים ולהגדיל את שטח המחאה כדי שיוכלו לשמור על ריחוק חברתי, המשטרה קיבלה את בקשת המארגנים והרחיקה את המחסומים ברחוב אגרון כדי למנוע צפיפות בהפגנה. לטענת מארגני ההפגנה שחילקו צמידים למשתתפים, כעשרת אלפים מפגינים הגיעו לבלפור אמש.

בתנועת "קריים מיניסטר" מסרו כי פנו למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, בדרישה שיסיר את המחסומים שיוצבו בדרכים ויאפשר לשיירה להגיע, לפחות בחלקה, לבלפור. עוד נמסר מהמארגנים כי "מחדל הקורונה הוא מחדל מלחמת יום כיפור, שנת 2020. הוא ממיט על ישראל קטסטרופה חברתית, בריאותית וכלכלית. נתניהו אשם וכעת מנסה לחסל את הדמוקרטיה. ההפגנות הערב הן פיקוח נפש למען עתיד ילדינו".

ראש ענף מבצעים במחוז ירושלים של המשטרה, סגן ניצב אלון כלפון, אמר כי במהלך ההפגנה, נרשמו הפרות רבות של תקנות משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה, וכן כי חלק מהמפגינים מגיעים למחאה במטרה להתעמת עם הכוחות המקום. "לצערי חלק מהמוחים מגיעים כדי להתעמת ומייצרים פרובוקציות, הם בעלי השפעה מכרעת על איך שמתנהלת ההפגנה ומסתיימת" אמר.

סנ"צ כלפון הוסיף כי "אני אישית כרזתי מספר פעמים וביקשתי שיעמדו בתקנות", אך למרות זאת, "חלקים נכבדים הפרו את ההנחיות, לא שמרו על מרחקים ולא עטו מסיכות". לדבריו, קיים חשש כי ההפגנה היוותה מוקד הדבקה בנגיף ואף ייתכן כי חלק מהמפגינים שהגיעו למקום. "התכנסות של אנשים פה מהווה סיכון לא פשוט, יודעים שיש מצב בעייתי של הדבקת רבים", אמר. "מניח שיכול להיות שמגיעים לפה חולים".

מלבד שיירת הענק לכיוון בלפור, מאות כלי רכב של מפגינים בהפגנת התנועה לאיכות השלטון עברו מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. יו"ר התנועה עו"ד ד"ר אליעד שרגא מסר: "אין דרך לפתור את משבר הקורונה ללא אמון הציבור ונתניהו איבד את אמון הציבור. הוא שקוע עד צוואר במשפט שלו ועל כן טובת המדינה היא שנתניהו יפנה את מקומו לאלתר. אין אופציה אחרת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"להתפלל עם העבריינים " . אין הבדל אם זה חרדי או חילוני או דתי לאומי… מי שמפר את החוק הוא עבריין ומי שמפר את "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" הוכ עבריין יותר גדול. נבלים בזכות הדמוקרטיה.

זה שהם נבלים זה נכון, רק לא כל מי שלא עוטה מסכה עובר על ונשמרתם. רק אם הוא בקבוצת סיכון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו