קנצלרית גרמניה ביקרה בחשאי את מנהיג האופוזיציה הרוסי שהורעל

מרקל נפגשה עם מנהיג האופוזיציה הרוסי, במהלך טיפולים שעבר בבית החולים בברלין, שבו אושפז עד לאחרונה. מרקל כינתה את ההרעלה "ניסיון רצח", סגנה אמר כי זה היה מתקפה רצחנית ואכזרית". נשיא צרפת: "רוסיה צריכה לספק הסברים או להתמודד עם ההשלכות הבינלאומיות"

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ביקרה בחשאי את מנהיג האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבאלני, כשזה היה מאושפז בבית חולים בברלין לאחר שהורעל – כך נחשף היום (שני) בעיתונות הגרמנית. דובר מטעם ממשלת גרמניה אמר: "זה לא היה ביקור חשאי אלא ביקור פרטי. בין מרקל לבין נבאלני נערכה שיחה בעלת מימד של אמון". נבלני כתב בטוויר כי "הייתה פגישה, אבל אין צורך לקרוא לה 'סודית'".

מרקל כינתה את ההרעלה "ניסיון רצח". סגנה אולף שולץ, כינה היום את ההרעלה "מתקפה רצחנית ואכזרית". לדבריו, מנקודת מבטה של גרמניה לא יכול להיות ספק כי מדובר בהרעלה. "כמה מדינות הגיעו לאותה מסקנה, ולכן אנו קוראים לרוסיה לשתף פעולה בחקירה. אירופה תצטרך להחליט יחד על תגובה הולמת", הוסיף שולץ.

בעיתון הגרמני "דר שפיגל" נטען כי מטרת הפגישה בין השניים הייתה "לאותת לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי ברלין לא תתעלם ממה שקרה ותפעל לברר אודות פרטי ההתרחשות". מוסקבה, מצידה, התכחשה עד כה לפרשה ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אף ציין באוזני נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כי ייתכן ונבלני הרעיל את עצמו או התחזה לחולה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון התייחס אף הוא לנושא, ואמר היום כי רוסיה צריכה לספק הסברים לגבי הרעלת נבלני, או "להתמודד עם ההשלכות הבינלאומיות". הוא הוסיף כי "זה ברור שמדובר בניסיון רצח של מנהיג אופוזיציה רוסי על אדמת רוסיה, בידיי סוכן עם חומר כימי שהופעל ברוסיה". מוסקבה דוחה את ממצאי המומחים הגרמנים, הצרפתים והשבדים, לפיהם נבלני הורעל בגז עצבים ברוסיה בחודש שעבר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש מדגדג לפוטין כול האיומים האלה הבנאדם נתן גיבוי מלא לאסד בלי למצמץ בסוריה ולא עשו איתו שום דבר מה זה בשבילו נבלני

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו