מעצר בצומת כיכר השבת, אתמול בצהריים. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המשטרה בהתפרעות לילית במאה שערים: 18 נעצרו – בהם צעיר בעל צרכים מיוחדים

המשטרה התפרעה הלילה בסמוך לשכונת מאה שערים ועצרה 18 בני אדם בחשד להפרות סדר, וטענה כי שני שוטרים נפצעו. במהלך הלילה, מעצר ברוטלי של צעיר חרדי כשסביבו שאר המפגינים שצועקים לשוטרים שהוא בעל צרכים מיוחדים. פלוגות היס"ם והפרשים פעלו באלימות עד לפנות בוקר

המשטרה המשיכה להתפרע הלילה (שני) ברחוב שבטי ישראל הסמוכה לשכונת מאה שערים בירושלים. המשטרה עדכנה הבוקר כי 18 בני אדם נעצרו בחשד להפרות סדר, וטענה כי שני שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי ונזק נגרם לכמה ניידות וכלי רכב פרטיים.

כוחות המשטרה שהגיעו לשכונה בשעות הצהריים אתמול, בטענה של אכיפת תקנות הסגר, הובילו לעימותים קשים עם התושבים, וביצעה מעצרי שווא של אזרחים שעברו בצומת כיכר השבת. במקום לפעול להרגעת הרוחות, כוחות מתוגברים של המשטרה, של פלוגות יס"ם ופרשים, התפרעו ברחבי השכונה עד לפנות בוקר, כשהם עוצרים באלימות מפגינים ועוברי אורח.

באחד הסרטונים תועד מעצר ברוטלי של צעיר חרדי כשסביבו שאר המפגינים שצועקים לשוטרים שהוא בעל צרכים מיוחדים. במהלך המעצר תועד נהג קטנוע מתיז גז פלפל על אחד המפגינים ונמלט מהמקום. על האירוע פיקד נצ"מ שימי מרציאנו, מפקד תחנת לב הבירה, שתועד מרחיק מפגינים שהתנגדו למעצר.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות המשטרה פעלו לאורך הלילה לאכיפת התקנות לשמירה על בריאות הציבור והקפדה על ההנחיות, ובתוך כך פיזרו מספר מוקדים בהם זוהו התקהלויות, ונגד אלו שהתנגדו להישמע להנחיות, נרשמו קנסות".

"במהלך הלילה המשיכו כוחות המשטרה לאכוף את הסדר במקום תוך שקיצוניים יידו לעבר השוטרים אבנים וחפצים שונים. 2 שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי, כמו כן נגרם נזק למספר ניידות משטרה, רכבים פרטיים ולרכוש הרשות המקומית".

"במהלך פעילות ולאורך הלילה נעצרו סה"כ 18 חשודים בהפרות הסדר ויידוי אבנים לעבר השוטרים והם הועברו לחקירה וכנגד אחרים שהפרו התקנות נרשמו דוחות. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות על מנת לממש את אחריותה בשמירה על בריאות הציבור, ולא תאפשר לאף אדם או קומץ קיצוניים להצר את צעדיה", לשון הודעת המשטרה..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו