צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא ארמניה מחה על אספקת הנשק לאזרבייג'ן; השגריר: "מו"מ על השעיית המשלוחים"

בצל הלחימה בקווקז, יזם נשיא ארמניה שיחה עם הנשיא ראובן ריבלין ובה הביע בפניו את מורת רוחה של ארצו מאספקת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן. שגריר ארמניה בישראל אמר כי הוא מעריך שאספקת הנשק מישראל תופסק בתוך ימים וטען שגורמים בממשלה העבירו לו הבטחות בנושא

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח טלפונית היום (שני) עם נשיא ארמניה ד"ר ארמן סרקיזיאן. השיחה התקיימה לבקשת נשיא ארמניה, ובמרכזה עמד הדיאלוג בין שתי המדינות וקידום הקשרים בין ארמניה וישראל.

נשיא המדינה הביע צער על פרוץ האלימות בין ארמניה ואזרבייג'ן– נגורנו קרבאך, ועל הקורבנות בשני הצדדים, הוסיף כי למדינת ישראל מערכת יחסים ארוכת שנים עם אזרבייג'ן וכי שיתוף הפעולה בין המדינות אינו מכוון כנגד צד כלשהו.

עוד הדגיש הנשיא כי מדינת ישראל מעוניינת בקידום היחסים עם ארמניה ומוכנה לסייע במישור ההומניטרי וכי אנו מברכים על פתיחתה של השגרירות הארמנית בישראל ומקווים שהשגריר הארמני יחזור במהרה.

ב'ווינט' דווח כי נשיא ארמניה הביע בפני ריבלין דאגה סביב אספקת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן, שנמצאת בעימות צבאי מול ארמניה בחבל המריבה נגורנו קרבאך. הנשיא הארמני כינה את המלחמה "טרגדיה גדולה" ועדכן את ריבלין על תפקידה של טורקיה בתמיכה שהיא מביעה באזרים. הוא מצידו לא הציג לנשיא ריבלין דרישה קונקרטית לעצור את מכירת הנשק לאזרבייג'ן, אולם רמז על כך בין השורות.

ההחלטה של נשיא ארמניה ליזום שיחה עם הנשיא ריבלין נועדה למעשה להעביר לישראל מחאה בדרג הבכיר ביותר מצד אחד, אך מצד שני להבהיר שארמניה אינה מעוניינת בפגיעה ביחסים עם ישראל ומעוניינת להעביר מסר של המשך ההידברות.

שגריר ארמניה בישראל, ארמן סמבטיאן, אמר היום בראיון לכלי תקשורת מקומי כי הוא מעריך שתוך יומיים-שלושה ישראל תפסיק לספק נשק לאזרבייג'ן, על רקע הקרבות בנגורנו-קרבאך. לדבריו, גורמים בממשלת ישראל העבירו הבטחות כאלה לארמניה. "קיבלתי הבטחה מילולית באופן רשמי", אמר.

לדבריו, "יש לנו תלונות על כך שישראל מספקת נשק לאזרבייג'ן. אנחנו מנסים לעשות הכל כדי לעצור זאת – לפחות במצב הנוכחי בו יש מלחמה". סמבטיאן ציין שבמדינתו "מבינים כי מדובר בחוזים משנת 2015", אך "עכשיו, כשיש מלחמה", אמר, "אנחנו מבקשים מהישראלים לא לשלוח את הנשק". הוא הוסיף כי "מתנהל בנושא משא ומתן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו