בניגוד להנחיות הסגר: אלפים הפגינו בת"א – 4 מתפרעים נעצרו, עימותים עם שוטרים

אלפי מפגינים החלו בצעידה באזור מרכז תל אביב, ובמהלכה התפתחו עימותים אלימים עם המשטרה שהכריזה עליה כבלתי חוקית. מחאות נוספות התקיימו במוקדים בכל רחבי הארץ. הליכוד: "השמאל יפגין ורה"מ יציל חיים". ארגוני המחאה: "מופע חימום לקראת שובנו לבלפור"

אירועי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכו גם אמש (מוצאי שבת). המפגינים, שהיו רגילים לעלות לבלפור, נאלצו גם השבוע להפגין בסמוך למקום מגוריהם, במרחק של עד קילומטר מהבית, זאת בשל מגבלות הסגר. בתל אביב, המפגינים פתחו בצעדות בניגוד לחוק והתעמתו עם השוטרים באזור. לפי משטרת ישראל, 4 מפגינים נעצרו ועשרות דוחות חולקו במהלך הערב.

מפקד מרחב ירקון, תנ"צ דני לוי סיפר כי "הכלנו את המחאה בכיכר רבין ובכיכר הבימה – שם שמרו על הכללים. לאחר מכן כ-1,500 מהמוחים החליטו לצאת לתהלוכות תוך הפרעה לסדר וחסימת צירים. אם לא היינו מאופקים היינו מסיימים את הערב עם עשרות עצורים. עדיין לא השתמשנו בכל האמצעים".

גם במוקדים נוספים ברחבי הארץ יצאו אלפים למחות. ברחוב בלפור בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה, עמדו המפגינים בצפיפות ושוטרים רשמו להם דו"חות. להפגנה נגד נתניהו בצומת פת בירושלים הגיעו גם תומכי נתניהו עם מערכת הגברה. בנוסף, המשטרה חוקרת תלונה על ניסיון דריסה של מפגין בצומת נהריה על-ידי רוכב אופנוע שלדבריו עלה על המדרכה, כמעט פגע בו – ונמלט.

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר הסתיימה המחאה שהתקיימה הערב בת״א לצערנו, הערב בוצעו הפרות רבות וחמורות הן של הסדר הציבור והן הפרות של ההנחיות לעניין נגיף הקורונה. מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים, ובחלק מהמקומות נקטו באלימות פיסית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את הנחיות הקורונה כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור".

"המשטרה חזרה והודיעה למפגינים כי התהלוכות אינן חוקית וקראה למשתתפים להתפזר אולם אלו המשיכו להתהלך ברחובות תל אביב חלקם ללא מסכות וללא שמירת מרחק אחד מהאחר והתעמתו עם שוטרים. במהלך הערב מפרי סדר מקרב המפגינים תקפו שוטרים והשחיתו רכוש ובכלל זאת נעצרה חשודה אשר ריססה צבע על ניידת משטרה. מפרי סדר התעמתו עם שוטרים ותקפו אותם תוך השלכת חפצים ומייצגים אותם נשאו. מספר שוטרים נחבלו וטופלו במקום", לשון הודעת המשטרה.

מוקדם יותר נמסר מהמשטרה כי "ברשתות החברתיות פורסמו קריאות של גורמים שונים הקוראים להצטייד בגז מדמיע ובאמצעים פוגענים אחרים בהם בכוונת המפגינים להשתמש נגד שוטרים. אנו קוראים ומזהירים את ציבור המפגינים, להימנע מכל אקט של אלימות וכן להימנע מהפרת הסדר הציבורי".

מהליכוד נמסר כי "הפגנות השמאל שמשודרות בשידור חי בטלוויזיה לא יכולות לטשטש את העובדה שראש הממשלה נתניהו מוביל בהצלחה את הסגר שמוריד את התחלואה. בשעה שראש הממשלה מנהיג יציאה זהירה ואחראית מהסגר, כולל פתיחת עסקים קטנים, מדינות מרכזיות באירופה רק יכנסו לסגר. שהשמאל ימשיך להפגין, וראש הממשלה נתניהו ימשיך להציל את חייהם של אזרחי ישראל".

מארגוני 'קומי ישראל', 'החזית הוורודה', 'הבעלבתים', 'הלם תרבות', ו'התעוררנו' נמסר בתגובה: "בזמן שמאות אלפי אזרחים יוצאים להיאבק על העתיד שלהם נתניהו ממשיך לשקר ולהרוס את חייהם. ההפגנות שמשודרות בשידור חי בטלוויזיה מבהירות עד כמה נמאס לעם לשלם את המחירים על הכשלון של הממשלה. בזמן שנתניהו ממשיך לשקר ולהרוס את חייהם של אזרחי ישראל המפגינים יוצאים לרחובות למען עתיד של שגשוג ובטחון. אנחנו סיימנו לפחד מההסתה וההפרדה. העם ביחד נגד הממשלה".

הדגלים השחורים בתגובה לליכוד: "למעלה ממיליון מובטלים, עסקים שמתרסקים, משפחות שמתפרקות, סגר נוראי ללא שום הצדקה חוץ משמירה על הברית עם החרדים- זהי מפלגת נתניהו. בנימין נתניהו בפאניקה והיסטריה מהמשפט המתקרב, מ-210,000 המפגינים והמפגינות שיצאו היום. ביבי לך למשפט שלך ועזוב אותנו לשקם את ההריסות שהשראת אחרייך".

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר כי "אלפים בתל אביב וכרבע מיליון ברחביי הארץ במסר ברור לנאשם – סיום שלטונך קרוב מתמיד. זהו מופע החימום לקראת חזרתנו לבלפור. לא ניתן עוד יד לחוקי דיקטטורה ולסגר הפוליטי. נקעה נפשנו מהמחדלים והשקרים של ראש ממשלה מושחת כושל וסחיט. ממוצש הקרוב נחזור לבלפור עד שתלך".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם), הצטרף למחאה בסמוך לביתו ואמר: "אנחנו נכנסים לשבוע שני של סגר שהוא לא מחויב מהמציאות ושנועד רק לחסום את ההפגנות. אז הנה התשובה: לא ישתיקו אותנו לא יחסמו אותנו. זה לפי ההנחיות. אלף מטרים מהבית, אנשים עומדים כמו שצריך אבל הם אומרים שהם לא מוכנים שייקחו להם את התקווה".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר מוקדם יותר כי "גם בערב זה יפעלו השוטרים לאכוף את התקנות ולאפשר את חופש הביטוי בגבולות החוק. מנגד לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, בין אם אלימות המופנית כלפי מפגינים, או אלימות מצדם של אזרחים כלפי השוטרים, ונפעל בנחישות נגד מפרי סדר וחוק".

"אני מחזק את ידי השוטרים, משימת השוטרים מורכבת וחשובה. לא נאפשר פגיעה מכל סוג שהיא בשוטרים הפועלים לשמירה על שלום הציבור ובריאותו. בימים מורכבים אלו, אני קורא לציבור כולו לגלות אחריות, לכבד את החוק, להימנע מאלימות ומהפרות של החוק והסדר, בכדי שיחד נעבור את התקופה הקשה הזו ונבלום את התפשטות הנגיף בהקדם", דברי מ"מ המפכ"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו