Olivier Fitoussi/Flash90

דיווח: במפלגות החרדיות טוענים שגנץ מעכב את חוק הגיוס בגלל התקציב

גורמים במפלגות החרדיות טוענים שכחול לבן מעכבים באופן מכוון את קידום חוק הגיוס כדי להפעיל לחץ בסוגיית תקציב המדינה. לטענת הגורמים, כך יהיה יכול גנץ לגרום למפלגות החרדיות ללחוץ על נתניהו להתפשר בסוגיית התקציב

במפלגות החרדיות טוענים שכחול לבן וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מעכבים באופן מכוון את קידום חוק הגיוס כדי להפעיל לחץ בסוגיית תקציב המדינה. זאב קם דיווח ב'כאן רשת ב' שגורמים שמפלגות החרדיות טוענים שגנץ כשר ביטחון מעכב את הצגת חוק גיוס החרדים והבאתו לכנסת, מתוך רצון לכרוך את סוגיית הגיוס ביחד עם תקציב המדינה.

לטענת הגורמים, כך יהיה יכול גנץ לגרום למפלגות החרדיות ללחוץ על נתניהו להתפשר בסוגיית התקציב. המשמעות היא שכל עוד לא מקודם תקציב לשנת 2021 – כפי שדורשים בכחול לבן – גם לא יקודם חוק הגיוס שהחרדים רוצים להעביר. באמצע חודש ספטמבר ביקש גנץ מבג"ץ ארכה של חודש נוסף בנוגע לחוק הגיוס. החודש הזה צפוי להסתיים בקרוב, ואז יבקש משרד הביטחון ארכה נוספת לגיבוש ולקידום החוק.

גורם בכחול לבן אמר לאחרונה ל'חדשות JDN' בתגובה לטענות דומות כי "ברור לכולם שלהעביר את החוק המורכב הזה תוך שבועיים זה לא הגיוני, זה דורש לפחות 3 חודשים, כשחוקי הגיוס הקודמים לקחו אפילו שנה ושנתיים. החרדים יודעים שחשוב לנו להעביר את החוק הזה כמ שצריך בעבודה מסודרת גם מולם וגם מול גורמי הצבא".

גנץ התייחס לאחרונה בראיון ל'קול חי' לחוק הגיוס שעומד על הפרק ואמר כי "אני מאמין בערך לימוד התורה בדיוק כמו שיש ערך לגיוס לצה"ל. חוק הגיוס מוכן, והוא ייתן מענה מול בג"ץ עד שננהל דיון מעמיק בתוך החברה הישראלית למציאת המתווה הסופי לנושא". לדבריו, "ישבנו עם הנציגים החרדים כדי שנוכל להגיע להסכמות".

כזכור, בג"ץ נענה בהרכב של תשעה שופטים לבקשת המדינה לדחות את המועד האחרון חקיקת חוק הגיוס בחודש ימים ודורש עד אז עדכון מהכנסת בעוד חודש "בדבר הערכת הזמנים הצפויה להשלמת הליך החקיקה". השופטים, בראשות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, הסבירו את ההחלטה "בנסיבות המפורטות בבקשה ובהינתן חגי תשרי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ עשה מדרעי צחוק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו