Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "מקווה שהמדיניות תימשך בממשל הבא – הסתרנו בעבר מגעים מארה"ב"

ראש הממשלה התייחס לבחירות בארצות הברית: "תמיד פעלתי עם הנשיאים האמריקנים, לא תמיד הסכמתי עם המדיניות, לפעמים לא הסכמתי. העבודה הברורה היא ש-25 שנים לא היה לנו הסכם, עובדה ברורה היא שתחת כהונתו של הנשיא טראמפ יש לנו שלושה הסכמים בשישה שבועות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצאי שבת) בהצהרתו לתקשורת לבחירות בארצות הברית ואמר כי "התמיכה הדו מפלגתית, גם של הרפובליקנים וגם של הדמוקרטים היא חשובה מאוד לישראל, אני פעלתי כך, תמיד גרסתי כך. תמיד פעלתי עם הנשיאים האמריקנים, לא תמיד הסכמתי עם המדיניות, לפעמים הסכמתי ולפעמים לא הסכמתי, אגם, גם עם רפובליקנים וגם עם דמוקרטים".

הוא שיבח את הנשיא טראמפ ואמר כי "העבודה הברורה היא ש-25 שנים לא היה לנו הסכם, עובדה ברורה היא שתחת כהונתו של הנשיא טראמפ יש לנו שלושה הסכמים בשישה שבועות, זה עובדה, אנחנו מאוד מעריכים את זה, אני חושב שההערכה הזאת חוצה רבים המפלגות בישראל".

"אני מקווה שהמדיניות הזאת תימשך, אני לא רוצה להתנבא על תוצאות הבחירות, על תוצאות כזו או אחרת, אני מקווה שהמדיניות הזו תימשך כי היא המדיניות הנכונה. אני האמנתי בה, לא תמיד יכולתי לשכנע בה, היינו צריכים לעשות הרבה מגעים נסתרים, גם לא היו גלויים בהכרח לארצות הברית, אבל הם הוכיחו את עצמם, אני שמח שארצות הברית הצטרפה למאמץ הזה והיום גם הובילה אותו, זה דבר מאוד מאוד חשוב, הדבר הזה מביא שלום".

במהלך שיחה אתמול בין טראמפ לנתניהו, לעיני המצלמות, עקץ הנשיא האמריקני את יריבו בבחירות לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן: "אתה חושב שסליפי ג'ו היה עושה כזו עסקה?". נתניהו חש מבוכה ואמר בתגובה: "אדוני הנשיא, אני יכול להגיד לך דבר אחד: אנחנו מעריכים עזרה לשלום מכל אחד באמריקה, ואנחנו מעריכים מאוד את כל מה שעשית".

 

בשיחה עם טראמפ: מנהיגי ישראל וסודאן הכריזו על הסכם נורמליזציה וסיום הלוחמה

נתניהו על הנורמליזציה עם סודאן: "פריצת דרך דרמטית לשלום – מהפך אדיר" • צפו

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו