Yonatan Sindel/Flash90

"לא ראוי שישב בממשלה": כץ התקוטט בטוויטר תוך כדי הדיון, נתניהו הגיב בזעם

ראש הממשלה זעם כשנודע לו ששר האוצר כותב בטוויטר תוך כדי הדיון בקבינט הקורונה: "שמעתי על הדלפות בשידור חי מישיבת הממשלה. אבל לא שמעתי על ציוצים בשידור חי מישיבת הממשלה. אני מבקש מכם לחדול את זה מיד. תדליפו אבל לא ככה". הרקע: עימות פומבי בין כץ לכחול לבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו זעם הערב (חמישי) במהלך ישיבת קבינט הקורונה, כשנודע לו ששר האוצר ישראל כץ כותב בחשבונו בטוויטר תוך כדי הדיון: "שמעתי על הדלפות בשידור חי מישיבת הממשלה. אבל לא שמעתי על ציוצים בשידור חי מישיבת הממשלה. אני מבקש מכם לחדול את זה מיד! מי שעושה את זה לא ראוי שישב בממשלה! תדליפו אבל לא ככה", זעם רה"מ על שר האוצר.

כץ כתב בטוויטר לפני הדיון בקבינט כי "שוחחתי כעת עם רה״מ ובקשתי ממנו לתמוך בעמדתי לפתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. משרד הבריאות נוהג באטימות ומנהל מאבק יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים, שפתחו עסק בעשר אצבעות ונמצאים כעת על סף קריסה".

חשבון הטוויטר הרשמי של מפלגת כחול לבן הגיבה לכץ וכתבה: שר האוצר, במקום לדבר על אטימות תוכיח שאתה דואג לאזרחי מדינת ישראל ולא מונע משיקולים פוליטיים. אזרחי ישראל לא יסלחו לך אם לא יעבור תקציב לשנת 2021, האחריות לפגיעה תהיה עליך".

כץ הגיב בציוץ נוסף, תוך כדי הדיון בקבינט, כי "כחול לבן עוד פעם נלחמים כאריות ונופלים כזבובים. סיפרו כל היום שיאבקו בעד החנויות והעסקים הקטנים וכעת מסתדרים בשלשות ופועלים נגד. אני מכבד את מי שיש לו עמדה אחרת מדעתי, אבל לא את המתקפלים והלא ישרים. אם העסקים הקטנים צריכים לסמוך עליכם, עדיף להם שיארזו".

בכחול לבן הגיב, וגם הזכירו כי כץ מתכתב תוך כדי הדיון בקבינט הקורונה: "שר אוצר שלא מביא תקציב מדינה משיקולים פוליטיים גוזר גזר דין מוות על עשרות אלפי עסקים, ויביא למאות אלפי מובטלים. הנזק שאתה עושה מתוך שיקולים צרים חמור הרבה יותר מכל סגר. במקום לצייץ מהקבינט, תקדם תקציב ל-2021".

כץ הגיב מאוחר יותר לדברי נתניהו בקבינט ואמר כי "העוזרת הנאמנה שלי הגיבה על ציוץ שהיה ציוץ רשמי מטעם מפלגת כחול לבן, שתקף אותי על זה שאני מונע תקציב. אני מברך את העוזרת שלי שהגיבה. אני ממעיט לתקוף שותפים, הלוואי וגם בעניין התקציב היו קשובים יותר". ראש הממשלה החליפי בני גנץ השיב לכץ: "מי שהתחיל במתקפת הציוצים זה ישראל, שקרא לנו 'כחול לבן שנופלים כמו זבובים"'.

כץ הסביר את הציוץ שלו, שלא היה הדלפה מישיבת הקבינט, ועקץ את ראש הממשלה: "הציוץ מטעם כחול לבן שתקף אותי באמצע ישיבת קבינט שאני לא מביא תקציב, אולי הם התכוונו למישהו בכיר ממני. אנשי משרד האוצר יושבים כאן בחדר והם יכולים לשאול אותם שאלות לגבי התקציב ולוחות הזמנים הנדרשים, במקום לתקוף סתם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגננת הוא הסתכל עליי קודם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו