משרד החוץ של הרפובליקה הדומיניקנית: שוקלים להעביר את השגרירות לי-ם

בעקבות שיחה בין שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של הרפובליקה הדומינקנית רוברטו אלוורז, פרסם משרד החוץ הדומיניקני כי הוא שוקל להעביר את השגרירות שלו מתל אביב לירושלים. "הבעתי את הערכתי הרבה על צעד חשוב זה ועל הידידות ארוכת השנים בין המדינות", אמר אשכנזי

בעקבות שיחה אתמול (שישי) בין שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של הרפובליקה הדומינקנית רוברטו אלוורז, פרסם משרד החוץ הדומיניקני כי הוא שוקל להעביר את השגרירות שלו מתל אביב לירושלים.

"השר אשכנזי הודה לשר הדומיניקני על הידידות ארוכת השנים בין המדינות ובירך אותו על החלטה חשובה זו", נמסר ממשרד החוץ. במהלך השיחה דנו השרים גם ביחסים הבילטראליים בין המדינות בדגש על קידום קשרי הסחר והכלכלה וכן בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון.

אשכנזי כתב בטוויטר "אני מברך את עמיתי, שר החוץ של הרפובליקה הדומיניקנית, רוברטו אלוורז, על הסכמת הממשל לשקול להעביר את שגרירותם מתל אביב לירושלים, החלטה שעלתה בשיחתנו אמש. הבעתי את הערכתי הרבה על צעד חשוב זה ועל הידידות ארוכת השנים בין המדינות".

השר של הרפובליקה הדומינקנית כתב כי "היום ניהלתי שיחה פורה עם שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי בה סקרנו את סדר היום הבילטרלי, את המצב במזרח התיכון ואת הדרך – והרצון הגדול – לקראת שלום שנפתח באזור".

הרפובליקה הדומיניקנית הדגישה כי האפשרות נבחנת על ידי שקלול גורמים שונים, ביניהם "העובדה שעד 1980 המטה של השגרירות דומיניקנית היה בירושלים, כמו גם המציאות שמושב הכוח הפוליטי כולל את משרד ראש הממשלה, הנשיא והפרלמנט ממוקם בבירתו ירושלים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו