Tomer Neuberg/Flash90

גנץ ייצא מחר לביקור ביטחוני בקפריסין למפגש משלוש עם יוון

במהלך הביקור ייפגש עם נשיא קפריסין, ויקיים פגישות עם שרי ההגנה המקבילים - שר ההגנה של קפריסין ושר ההגנה של יוון. כמו כן יתקיים במסגרת הביקור מפגש טרילטראלי במהלכו ידונו הצדדים על העמקת שיתופי הפעולה בין המדינות בהיבטי ביטחון והאתגרים האזוריים

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ייצא מחר (חמישי) בשעות הבוקר לביקור ביטחוני בקפריסין, ויערוך דיאלוג אסטרטגי ביטחוני משותף עם מקביליו מקפריסין ויוון. מדובר בנסיעה המדינית השלישית של גנץ מאז נכנס לתפקיד, אחרי שנסע לאחרונה פעמיים לארצות הברית בכדי לגבש הסכם לשמירת עליונותה הצבאית של ישראל באזור.

במהלך הביקור ייפגש השר גנץ עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, ויקיים פגישות עם שרי ההגנה המקבילים – שר ההגנה של קפריסין, צ'ארלמבוס פטרידס, ושר ההגנה של יוון, ניקולאוס פנאגיוטפולוס. כמו כן יתקיים במסגרת הביקור מפגש טרילטראלי במהלכו ידונו הצדדים על העמקת שיתופי הפעולה בין המדינות בהיבטי ביטחון והאתגרים האזוריים לצד הגדלת הרכש הביטחוני מהתעשיות הישראליות.

שר החוץ גבי אשכנזי קיים לאחרונה ביקור מדיני בן יומיים באתונה בירת יוון לרגל כינוס מפגש משולש תקופתי ישראל – יוון – קפריסין. במהלך הביקור, קיימה המשלחת הישראלית מפגשים בילטרליים וטרילטריים שהתמקדו בקידום היחסים בין ישראל-יוון-קפריסין, התפתחויות אזוריות והידוק השת״פ במסגרת המשולש. במהלך הביקור נפגש השר אשכנזי עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס ושר החוץ, ניקוס דנדיאס ועם שר החוץ הקפריסאי, ניקוס כריסטודולידס. כמו כן, נפגש השר אשכנזי עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, שהיה באתונה במקביל.

אשכנזי נפגש אז עם שר הגנה היווני וכתב כי הם "דנו על סוגיות ביטחוניות חשובות הנמצאות על סדר היום, ביניהן, המתח במזרח הים התיכון, האיום האירני והוצאת חיזבאללה מחוץ לחוק. לאחר דיון מעמיק בנושאים העלנו הצעות לשיתופי פעולה בתחומי הביטחון והסיוע ההדדי בעיתות חירום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו