Olivier Fitoussi/Flash90

אשכנזי לשרת החוץ של בולגריה: "להצטרף לגל ההכרה העולמי בחיזבאללה"

שר החוץ אירח את מקבילתו הבולגרית וסיפר לה על משפחת אביו, יליד העיר פלובדיב בבולגריה, שנמלט ממחנה ההשמדה במהלך מלחמת העולם השניה. אשכנזי הודה לה על מניעת קיום 'מצעד לוקוב' לזכר המנהיג האנטישמי וכן ביקש ממנה לפעול באופן אישי לשימור מבנה בית הכנסת בורנה

שר החוץ גבי אשכנזי אירח היום במשרד החוץ בירושלים את שרת החוץ של בולגריה, יקטרינה זהריאבה, שהגיעה לביקור מדיני בישראל. במהלך הפגישה האישית בין שרי החוץ סיפר השר אשכנזי לעמיתתו על משפחת אביו, יליד העיר פלובדיב בבולגריה, שנמלט ממחנה ההשמדה במהלך מלחמת העולם השניה.

השר אשכנזי הודה לשרה הבולגרייה על מניעת קיום ״מצעד לוקוב״ לזכר המנהיג האנטישמי וכן ביקש ממנה לפעול באופן אישי לשימור מבנה בית הכנסת בורנה . השרים דנו בקידום היחסים בין המדינות, שיתופי פעולה כלכליים וביטחוניים וכן דנו בסוגיית פתיחת השמיים וחידוש תנועת התיירות בין המדינות.

במהלך הביקור חתמו השרים על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה. שר החוץ אשכנזי: ״ביקור שרת החוץ בישראל הוא עדות ליחסים הקרובים בין המדינות המציינות 30 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים ביניהן ועל תמיכת בולגריה לחיזוק היחסים בין ישראל ומדינות האיחוד האירופי״.

אשכנזי אמר עוד כי "אני קורא לבולגריה, אשר חוותה על אדמתה פיגוע טרור רצחני מבית היוצר של החיזבאללה, להצטרף לגל ההכרה העולמי בחיזבאללה, על כלל זרועותיו, כארגון טרור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו