Hadas Parush/Flash90

לראשונה זה שנתיים: הוועדה למינוי שופטים בחרה 11 שופטים חדשים

כמעט שנתיים ממועד מינוי השופטים האחרון, החליטה הוועדה לבחירת שופטים על קידום ומינוי 11 שופטים לבתי המשפט השונים. הדיון שנמשך חמש שעות עלה לטונים גבוהים, בעיקר בין שר המשפטים ניסנקורן לשרה רגב וח"כ מארק. נציגי הימין רשמו הצלחות עם מינוי כמה שופטים שמרנים

הוועדה לבחירת שופטים בחרה הערב (ראשון) 11 שופטות ושופטים לבתי משפט השלום והמחוזי ברחבי הארץ. זוהי הפעם הראשונה זה שנתיים שהוועדה ממנה שופטים, לאחר שפעילותה הוקפאה בשל שלושת מערכות הבחירות. דיון הוועדה נמשך כחמש שעות, ובמהלכו אף עלו הטונים לפרקים בתוך האולם שבקומת המרתף של משרד המשפטים.

ב'וואלה' דווח עיקר העימות היה בין יו"ר הוועדה, שר המשפטים אבי ניסנקורן, ובין שתי חברות הליכוד, שרת התחבורה מירי רגב וח"כ אסנת מארק. השתיים קידמו את מועמדותם של השופטים נאוה ברוורמן, אשתו של מזכיר הממשלה, ורון סולקין שהיה מועמד לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. סולקין לא מונה, והוסכם כי שמה של ברוורמן יעלה שוב בישיבת הוועדה בתחילת דצמבר.

לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב יפו: הרשמת קארין ליבר – לוין, הרשמת תמר עציון פלץ, עורכת הדין שרון שביט כפתורי. לבית הדין האזורי לעבודה ירושלים: הרשם עמי רוטמן. לבית הדין האזורי לעבודה באר שבע: עורך הדין עדו בן – צור. לבית המשפט המחוזי מרכז – לוד: השופטת מרב בן – ארי, השופט עידו דרויאן – גמליאל. לבית המשפט המחוזי תל אביב-יפו: השופטת יעל בלכר, השופטת נועה גרוסמן, השופט עודד מאור. לבית המשפט המחוזי באר שבע: השופט גיל דניאל.

ב'ווינט' דווח כי שלושת נציגי הימין בוועדה, השרה מירי רגב וחברי הכנסת אסנת מארק וצבי האוזר רשמו הצלחה למחנה שלהם, עם קידומם של כמה שופטים שמרנים למערכת. בין היתר מדובר בשופטת השלום מרב בן ארי שקודמה לשיפוט בבית המשפט המחוזי מרכז, והשופט עודד מאור, שקודם לשיפוט בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

השרה רגב אמרה אמש כי "ישיבה ראשונה שלי במסגרת הוועדה לבחירת שופטים הסתיימה הערב עם הישגים חשובים לציבור: בניגוד לעבר, לא מונו רק שופטים מהפרקליטות, אלא גם מהמגזר הפרטי, מונו שופטים מהפריפריה וגם מהציונות הדתית, באופן שישקף את הגיוון הקיים בחברה הישראלית".

"לצערי עדיין קיימת סטיגמה מטעה, כלפי שופטים מסויימים, שעושים עבודתם נאמנה, אך אינם חלק מה- DNA של המערכת ולכן הם נתקלים בחסמים לא מוצדקים ולא ענייניים. אמשיך לפעול על מנת לאפשר גיוון וייצוג שווה והולם לכל המגזרים במערכת המשפט, במטרה לשבור את ההגמוניה הקיימת כיום", דברי רגב.

ח"כ אוסנת מארק אמרה כי "הסתיימה מליאת הועדה למינוי שופטים. הדיון היה סוער אך ענייני. הצלחנו להביא הישגים משמעותיים ולתת משקל קריטי בבחירת שופטים ראויים שישקפו את מנעד הקולות בציבור הישראלי. טוב שהיינו שם".

שר המשפטים אבי ניסנקורן כתב בטוויטר: "הוועדה לבחירת שופטים בראשותי בחרה הערב 11 שופטים מצויינים לבתי הדין האזוריים לעבודה ולבתי המשפט המחוזיים. הוועדה החשובה הזו תעבוד על פי אמות המידה הגבוהות ביותר ומשיקולים מקצועיים ועניינים בלבד, לחיזוק שלטון החוק ולטובת כלל אזרחי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו