צילומים: פלאש 90

בנט על ביידן: "צריכים ראייה אסטרטגית"; סמטריץ': "עמדתי הפוכה לחלוטין" • צפו

יו"ר ימינה טען כי "צריכים ראייה אסטרטגית. ביידן ידיד אמת של ישראל. מה שעכשיו חשוב- לייצר דיאלוג משמעותי". עימותו יו"ר האיחוד הלאומי טען: "אם אנחנו נשדר היום לביידן והממשל החדש כמישהו שצריך לרצות את הפריץ, אז נגזר עלינו 4 שנים שירסקו לנו את הפרצוף"


דברי בנט. צילום: ועידת החינוך הלאומית ה-2 – יב"ע ומקור ראשון

יו"ר ימינה שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט קורא בראיון בועידת החינוך הלאומית ה-2 של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון לייצר כבר כעת דיאלוג ואמון עם הממשל החדש בארה"ב. בראיון לירון אברהם הביע ח"כ בנט התנגדות לדבריו של שותפו למפלגה ח"כ בצלאל סמוטריץ שקרא דווקא ללחוץ כעת על ממשל טראמפ ל"הישגים" ישראלים נוספים.

"אני חלוק בעניין הזה על בצלאל- אנחנו צריכים ראייה אסטרטגית, לסמן מה הדברים החשובים ביותר. כרגע הנושא הקיומי ביותר למדינת ישראל זה איראן, אנחנו צריכים להידברות משמעותית עם הממשל על הפרמטרים להסכם חדש. גם האינטרס האמריקאי שאיראן לא תגיע לפצצה… אם נהיה בדיאלוג של אמון ודיאלוג בריא עם הממשל החדש אנחנו נוכל להגיע למשהו שיוכל מאוד מאוד לסייע. מה שעכשיו חשוב זה לייצר הקשר הזה, להקדים רפואה למכה, לייצר דיאלוג משמעותי כדי שהתנאים לחזרה להסדר יהיו כאלה שימנעו מאיראן להתגרען".

כשנשאל באשר לחשש מדרישה אמריקאית להקפאת התנחלויות אמר בנט: "אני ביליתי הרבה מאוד שנים בארהב, עשיתי הרבה ביזנס בארהב, אני מכיר את המנטליות האמריקאית, אתה צריך לעמוד על שלך, אתה צריך להיות עם כנות, לא להפתיע ולייצר מערכת יחסים. ברגע שיש מערכת יחסים של אמון, גם אם יש חילוקי דעות או אין – אתה יודע לנהל את זה. גו' ביידן הוא באמת ידיד אמת של ישראל. זה עמוק בנשמה שלו כבר משנות השבעים, אני משוכנע שנוכל לייצר מערכת יחסים טובה עם מאון והסתכלות מה האינטרסים המשותפים. הממשל הנכנס -אנחנו נדע לייצר איתו מערכת יחסים כנה וטובה".


דברי סמוטריץ. צילום: ועידת החינוך הלאומית ה-2 – יב"ע ומקור ראשון
שר התחבורה לשעבר וחבר מפלגת ימינה בצלאל סמוטריץ קרא בועידה לפעולות מדיניות אקטיביות מיידיות בכדי לחשק את ממשל ביידן. לטענת סמוטריץ דווקא פעולות של בנייה בE1 ומזרח ירושלים הם שיבטיחו יחסים טובים יותר עם הממשל החדש בארה"ב. סמוטריץ טען שמערכת היחסים צריכה להיבנות על עמידה על העקרונות – " אם אנחנו נשדר היום לביידן.. והממשל החדש כמישהו שצריך לרצות את הפריץ, אז נגזר עלינו 4 שנים שירסקו לנו את הפרצוף. זה לא זבוב ופיל יש פה שיתופי ערכים ואינטרסים בין הצדדים….אם נבנה סטנד אמיתי, נתניהו חייב לשדר לו- אתה רוצה לריב אז נריב, אתה רוצה כבוד הדדי תקבל כבוד הדדי".

סמוטריץ גם התייחס להסכמי אברהם ולמשמעות שלהם למזרח התיכון: "מה שחשפו ההסכמים האלה- שהפלסטינים מעניינים את הסבתא של ערביי האזור" לטענתו ההסכמים יישארו כמו שהם גם אם תהיה בנייה בהתנחלויות –"זה אינטרס שלהם. הם מאוימים מאירן יותר מאשר אנחנו. הם צריכים את הציר המתון במזרח התיכון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture