אזעקה באשקלון – רקטה התפוצצה במפעל באזור התעשייה; אין נפגעים

סמוך לשעה 21:30 נשמעה התרעת "צבע אדום" במרחב העיר אשקלון ובאזור התעשייה העירוני. רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח באזור אשקלון מבלי לגרום לנפגעים או נזק. הרקטה ששוגרה התפוצצה במפעל מדרום לאשקלון וגרמה לנזק

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (מוצאי שבת) בשעה 21:36 בעיר אשקלון ובאזור תעשייה הדרומי אשקלון. על פי דיווחים, רקטה אחת שנורתה משטח הרצועה נפלה בשטח פתוח. מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל". מארגון מד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים. בנוסף, תושבים דיווחו על הפעלת מערכת כיפת ברזל.

הרקטה ששוגרה התפוצצה במפעל מדרום לאשקלון וגרמה לנזק. מהמשטרה נמסר כי "חבלני משטרת ישראל סיימו לפני זמן קצר טיפול בזירת נפילת רקטה באזור אשקלון. נגרם נזק למבנה. אין נפגעים. חבלני המשטרה טיפלו בזירה ווידאו כי לא קיימת סכנה נוספת בשרידי הרקטה".

מקורות בעזה דיווחו כי טנק של צה"ל ירה פגז אל עמדת תצפית של אחד הארגונים באזור בית חאנון שבצפון רצועת עזה, אך לפי שעה לא ידוע בישראל על תקיפה של צה"ל. זמן קצר לאחר הירי לאשקלון התברר שנוספה לסדר היום של הממשלה תוכנית לחיזוק החוסן החברתי בשדרות וביישובי עוטף עזה – אך לא באשקלון.

בשבוע שעבר, במוצאי שבת, נשמעה אזעקה באזור השפלה ובעיר אשדוד, בעקבות שני שיגורי רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. באותו לילה, תושבים באזור גוש דן דיווחו על קולות נפץ עזים, ומיירטי כיפת ברזל נצפו בשמי מרכז הארץ. מערכת כיפת ברזל הופעלה גם אז ולא היו נפגעים. רסיסי טיל מיירט נפלו אז באזור הטיילת בבת ים. בתגובה, מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו מטרות של חמאס ברצועה.

מתחקיר צה"ל עלה כי הרקטות נורו בשל ברקים שהפעילו את משגרי הרקטות, וכי לא מדובר בירי מכוון. תצפיות ומצלמות צה"ל תיעדו שני ברקים שפגעו בתוך רבע שעה בלוחות חשמל בשכונת שג'אעיה. הברקים יצרו פולסים חשמליים שפגעו במשגרים תת קרקעיים של החמאס, מה שגרם לירי הרקטות לשטח ישראל. לאחר מכן חמאס העביר לישראל מסר לפיו מדובר היה בתאונה.

ביום חמישי דווח כי בצה"ל סבורים כי הסיכויים להגיע להסדרה ארוכת טווח עם חמאס ברצועת עזה נמוכים והפערים בין ישראל לחמאס גדולים. לאחר שבחודשים האחרונים היו סימנים להתקדמות, ההתפתחויות האחרונות בזירה המזרח תיכונית שינו את המצב. מהסכמי הנורמליזציה של ישראל עם מדינות המפרץ ועד חידוש התיאום הביטחוני של הרשות עם ישראל, וההתקרבות ביחסים עם איראן – כל אלה מציבים את חמאס במצב שהוא יתקשה להתקדם לעבר הסדרה עם ישראל.

במקביל צה"ל משלים בימים אלה את בניית המכשול התת קרקעי והעילי בגבול הרצועה – שהודות לו נחשפה המנהרה. מתחת לקרקע נמצא קיר הבטון האינדיקטיבי, ומעל – מערך שלם של אמצעי הגנה ותקיפה שזכה לשם "גבול חכם וקטלני". רובוטים, מכ"מים וטכנולוגיות נוספות, שמחוברים כולם זה לזה – במטרה לפגוע בכל מי שינסה לצאת להתקפה לעבר ישראל. בנייתו של המכשול, שנבנה בשלוש השנים האחרונות צפויה להסתיים במארס 2021.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם הפעם ברקים הפעילו את הטילים?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו